arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۰ - ۲۸ آبان ۱۳۹۶

ایران تا ابتدای 2019 صادرکننده ال.ان.جی می‌شود

ایران اولین محموله ال.ان.جی خود را تا پایان سال 2018 صادر خواهد کرد و احتمال داده می شود که تا ابتدای 2019 صادرکننده ال.ان.جی شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایران اولین محموله ال.ان.جی خود را تا پایان سال 2018 صادر خواهد کرد و احتمال داده می شود که تا ابتدای 2019 صادرکننده ال.ان.جی شود.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری اویل پرایس امریکا، پس از آنکه یک شرکت مشترک متعلق به شرکت پالایش گاز خارگ ایران و شرکت هلما وینتج مذاکرات با شرکت بلژیکی اکسمار برای اجاره کشتی تولید ال. ان. جی این شرکت را آغاز کرده، موسسه بی. ام. ای ریسرچ اعلام کرد که ایران احتمالا اولین محموله ال. ان. جی خود را در پایان سال 2018 صادر خواهد کرد.
براساس این گزارش، شرکت ملی نفت ایران قراردادی در این زمینه به امضا رسانده که طبق آن، این کشتی با ظرفیت 500هزار تن محصول ال. ان. جی ایران را حمل خواهد کرد و این همکاری حمل ال. ان. جی را نیز شامل می شود.
به گفته شرکت بی. ام. آی، این طرح 600 میلیون دلار ارزش خواهد داشت اما مقادیر تولیدی ال. ان. جی در این طرح در مقایسه با طرح های مشابه در جهان چشمگیر نخواهد بود با این حال، اهداف تاکتیکی ایران را برآورده خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، با توجه به محدودیت انتقال گاز از طریق خط لوله، بخشی از صادرات گاز ایران به مناطق دوردست مانند اروپا باید به صورت ال.ان.جی و از مسیر دریا انجام شود که تحقق آن به ایجاد زیرساخت ها و تامین تجهیزات ویژه نیاز دارد.
ال.ان.جی به گاز طبیعی اطلاق می شود که برای ذخیره سازی یا حمل و نقل در حجم زیاد به حالت مایع تبدیل شده است.
بیش از 30 درصد تجارت گاز دنیا از طریق ال.ان.جی صورت می گیرد.
این صنعت پیوسته درحال گسترش است اما روند اجرای این طرح ها در ایران مناسب نیست که علت اصلی آن به فقدان فناوری های نوین و اعمال تحریم ها بازمی گردد.
پس از رفع تحریم ها، گام هایی برای راه اندازی طرح های ال.ان.جی برداشته و مذاکراتی نیز با شرکت های بین المللی برای ساخت این مجتمع ها در ایران انجام شده است.

نظرات بینندگان