arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۳۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۲ - ۲۷ آبان ۱۳۹۶

خروج کاروان «رابرت موگابه» از محل اقامت رئیس جمهور در «هراره»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرگزاری رویترز گزارش داد که کاروان رئیس جمهور زیمبابوه که در اقامت اجباری به سر می برد از محل اقامت او در «هراره» خارج شده است و هنوز مشخص نیست که خود موگابه در این کاروان حضور دارد یا خیر.

کاروان «رابرت موگابه» رئیس جمهور زیمبابوه که در اقامت اجباری در «هراره» پایتخت این کشور به سر می برد، از محل اقامت او در پایتخت زیمبابوه خارج شده است.

رویترز گزارش داد که هنوز مشخص نیست که خود موگابه در این کاروان حضور داشته باشد یا خیر اما بر اساس گزارش های رسانه ای خروج کاروان او از مقرش در پایتخت زیمبابوه با موجی از تمسخر حاضران در خیابان ها همراه شده است.

این در حالی است که هزاران نفر از شهروندان زیمبابوه امروز شنبه در خیابان های هراره تجمع کرده و از کودتای نظامی علیه موگابه ابراز شادی کرده بودند، ارتش زیمبابوه هم که علاوه بر موگابه، همسر او و شماری از مسئولان ارشد دولتی را در بازداشت دارد، با صدور بیانیه ای تظاهرات مردم در خیابان ها استقبال کرد.

پیشتر حزب حاکم زیمبابوه از موگابه ۹۳ ساله خواست تا استعفای خود را تقدیم کند و از همسر او «گریس موگابه» نیز خواسته بود که از این حزب خارج شود. موگابه که از زمان وکودتای ارتش در اقامت اجباری به سر می برد روز جمعه برای اولین بار در انظار عمومی مشاهده شد و در یک مراسم فارغ التحصیلی مشارکت کرد.

منبع: مهر
نظرات بینندگان