arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۸ - ۲۷ آبان ۱۳۹۶

هشدار جدی هواشناسی/ احتمال وقوع سیلاب در کرمانشاه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه سامانه بارشی جدیدی از یکشنبه وارد کشور می‌شود و نیمه غربی را در برمی‌گیرد، گفت: بارشها تا روز چهارشنبه در ۱۶ استان کشور می‌بارد؛ مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه نیز با بارش باران و سیلاب مواجه می‌شوند.

امین‌حسین نقشینه درباره وضعیت جوی روزهای آینده کشور اظهار کرد: امروز و فردا جوی پایدار در غالب نقاط کشور حکم‌فرما خواهد بود و شهرهای صنعتی و پرجمعیت با افزایش غلظت آلاینده مواجه خواهند شد.

وی ادامه داد: از روز یکشنبه، روند افزایش دما در استانهای حاشیه‌ای دریای خزر پیش‌بینی می‌شود که هوای نسبتاً گرم در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز در این مناطق از کشور حاکم خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه از عصر روز یکشنبه سامانه بارشی جدیدی وارد کشورمان خواهد شد، افزود: با ورود این سامانه بارشی ابتدا نیمه غربی کشور، زاگرس مرکزی، مرکز و سپس شمال کشور تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

به گفته نقشینه، شدت بارشها بیشتر در نقاطی از نیمه غربی کشور و زاگرس مرکزی خواهد بود که بارشها در ارتفاعات با برف و در سایر نقاط با رگبار و کاهش نسبی دما همراه است.

وی افزود: این سامانه بارشی تا روز چهارشنبه با شدت بیشتری استانهای نیمه غربی، زاگرس مرکزی و البرز مرکزی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بارشها به همراه کاهش نسبی دما در اواخر وقت روز یکشنبه و دوشنبه به ترتیب آذربایجانها، اردبیل، زنجان، کرمانشاه، کردستان، ایلام و لرستان را در برمی‌گیرد.

نقشینه ادامه داد: بارشها در روز سه‌شنبه نیز در آذربایجانها، اردبیل، زنجان، کردستان، کهگیلویه و بویر‌احمد، همدان، چهارمحال بختیاری، مرکزی، تهران، البرز، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان و بوشهر به‌وقوع می‌پیوندد.

وی درباره بارشهای روز چهارشنبه اظهار کرد: بارشها در روز چهارشنبه نیز به‌صورت شدید در نقاط غربی و ذکر شده رخ می‌دهد؛ طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه احتمال آبگرفتگی معابر و سیلاب محلی برای استانهای نیمه غربی همانند کرمانشاه، لرستان، خوزستان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد داده می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بارشها در نقاط سردسیر و ارتفاعات به‌صورت برف خواهد بود و لغزندگی در جاده‌های کوهستانی نیز به‌وقوع می‌پیوندد.

نقشینه درباره وضعیت جوی مناطق زلزله‌زده در استان کرمانشاه گفت: سامانه بارشی که از عصر فردا یکشنبه وارد کشورمان می‌شود بخشهای عمده‌ای از مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این وضعیت تا روز چهارشنبه ادامه می‌یابد ضمن اینکه احتمال آبگرفتگی معابر و سیلاب محلی نیز در این استان دور از انتظار نخواهد بود.

وی همچنین به افزایش سرعت وزش باد در بخشهایی از کشور عراق اشاره کرد و گفت: به دلیل این افزایش سرعت باد و ورود آن به بخشهایی از جنوب غرب، احتمال پدیده گردوخاک در نقاط جنوب غربی کشور برای روزهای یکشنبه و دوشنبه داده می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور، شهرکرد با 6 درجه زیر صفر را سردترین و بندرعباس با 30 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز به 17 درجه بالای صفر رسید که در روزهای آتی تغییرات دمایی محسوسی رخ نخواهد داد.

نظرات بینندگان