arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۲۰ - ۲۵ آبان ۱۳۹۶

اجساد مجهول الهویه، مربوط به مصدومان سرپل ذهاب است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: 3 جسد مجهول الهویه از 436 جان باخته زلزله کرمانشاه، مربوط به مصدومان سرپل ذهاب است.

ارتین کمالی شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این 3جسد مجهول الهویه مربوط به مصدومان سرپل ذهاب است که به بیمارستان های کرمانشاه انتقال داده شده بود.

وی ادامه داد: این اجساد، قابل شناسایی نبودند بنابراین از آنها آزمایش DNA گرفته شده و تمام معاینات مربوط به هویت نیز برای آنها انجام شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از افرادی که اعضای خانواده آنها در حادثه زلزله کرمانشاه مفقود شده اند، خواست تا با مراجعه به پزشکی قانونی استان کرمانشاه و دادن آزمایش DNA برای شناسایی این افراد اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: اداره کل پزشکی قانونی تمام امکانات مربوط به پروفایل ژنتیک را دارد و در حال آماده باش است تا در اسرع وقت شناسایی ها انجام شود.

وی با بیان اینکه جنسیت این پیکرهای مجهول الهویه هم زن و هم مرد است، تاکیدکرد: تمام پیکرهای جان باختگان به جز این 3پیکر، شناسایی شده است و تا کنون هم اسامی 427تن از آنها اعلام و باقی آنها نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

کمالی گفت: پیکرهای جان باختگان به بستگان آنها تحویل و دفن شده است و این کار، نتیجه تلاش شبانه روزی کارشناسان و متخصصان پزشکی قانونی است.

بر اساس آخرین اطلاعات، پزشکی قانونی شمار جان باختگان زلزله کرمانشاه را 436 تن اعلام کرده که 3تن از آنان مجهول الهویه هستند.

آمار جان باختگان در شهرهای مختلف استان کرمانشاه به شرح زیر است:
سرپل ذهاب: 317
اسلام آباد غرب: 23
کرند: 14
قصر شیرین: 28
جوانرود: 3
ثلاث: 15
معاینه شده توسط پزشکی قانونی کرمانشاه: 33
صحنه:

تعداد جانباختگان شهر کرمانشاه، تنها یک نفر بوده است و سایر جان باختگانی که به عنوان معاینه شده در کرمانشاه اعلام می شوند از شهر ازگله و سرپل ذهاب به کرمانشاه منتقل شده اند.

به گزارش ایرنا، زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر ساعت 21 و 48 دقیقه شامگاه یکشنبه (بیست و یکم آبان ماه) استان کرمانشاه و مناطقی از عراق را لرزاند.

این زلزله در استان کرمانشاه حوالی ازگله در عمق 11 کیلومتری زمین روی داد.

شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود که در بیشتر استان ها و برخی کشورهای منطقه نیز احساس شد.

براساس آخرین اطلاعات اعلام شده، تاکنون در این زمین لرزه 9388 نفر نیز مصدوم شده اند.

این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، بیش از 31 هزار واحد مسکونی در این زلزله به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزیی شده است.

نظرات بینندگان