arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۷۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۵ - ۲۴ آبان ۱۳۹۶
خلیل آبادی، عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با «انتخاب»:

در مدیریت گذشته شهرداری، بسیاری از مجوزها روی گسل صادر شد/ 120 ساختمان بلندمرتبه تهران بر روی گسل قرار دارند / تهیه آماری از وضعیت ایمنی ساختمان های شهر تهران

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران وسازمان نظام مهندسی به وظایفشان در نظارت بر ایمنی ساخت و سازها نظارت کافی نداشته اندف اظهار کرد: متاسفانه شنیده می شود که مدیریت گذشته مجوز ساخت 120 ساختمان بلندمرتبه بر روی گسل داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در مدیریت گذشته شهرداری، بسیاری از مجوزها روی گسل صادر شد/ 120 ساختمان بلندمرتبه تهران بر روی گسل قرار دارند / تهیه آماری از وضعیت ایمنی ساختمان های شهر تهران

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران و سازمان نظام مهندسی به وظایفشان در نظارت بر ایمنی ساخت و سازها نظارت کافی نداشته اندف اظهار کرد: متاسفانه شنیده می شود که مدیریت گذشته مجوز ساخت 120 ساختمان بلندمرتبه بر روی گسل داده است.

حسن خلیل ابادی در گفت و گو با خبرنگار سرویس شهری «انتخاب»، درباره وضعیت ایمنی ساخت و ساز در شهر تهران، اظهار کرد: موضوع ایمن سازی و پایداری ساختمان های چند وجهی است که شهرداری وظیقه نظارتی دارد اما متاسفانه در چند سال گذشته به خوبی به این وظیفه عمل نشده است.

وی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی به وظایف محوله خود در ساخت وساز به خوبی عمل نمی کند، تاکید کرد: متاسفانه مهندسان این سازمان بدون نظارت و مشاهده دقیق تنها امضا می کنند، این در حالیست که برخی از سازندگان علاوه بر عدم رعایت نکات ایمنی در طراحی و ساخت از مصالح غیراستاندارد نیز استفاده می کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی ادامه داد: خوشبختانه از منظر قانون و مقرارات کمبودی وجود ندارد و در صورتی که رعایت شود، نگرانی درباره عدم رعایت نکات فنی و اصولی در ساخت و ساز وجود نخواهد داشت.

خلیل ابادی در پاسخ به اینکه آیا درباره مگامال ها هم نگرانی وجود دارد؟ اعلام کرد: نسبت به این پروژه ها نگرانی کمتر است، نگرانی ها بیشتر برای واحدهای مسکونی به خصوص واحدهای ریزدانه است که مالک با حداقل هزینه تلاش کرده، ملک خود را نوسازی کند.

وی درباره مجوزهای صادر شده در مدیریت گذشته بر روی گسل ها و اطراف آن نیز به خبرنگار ما گفت: بسیاری از مجوزها روی گسل صادر شده است شنیده ام، 120 ساختمان بلندمرتبه بر روی گسل ساخته شده است. لازم است بررسی شود که ایمنی این ساختمان ها در برابر زلزله چه میزان است و چه میزان می توان با اقدامات تکمیلی این ساختمان ها را در برابر زلزله ایمن کرد.

به گفته خلیل آبادی باید آمار دقیقی از وضعیت تمام ساختمان های اداری، خدماتی و درمانی شهر تهران نسبت به میزان ایمنی آنها در برابر زلزله تهیه شود و با اقداماتی این بناها ایمن و تقویت شود.

اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید

        

نظرات بینندگان