arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۷۶۳۴
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۹ - ۲۳ آبان ۱۳۹۶

اعتراض کیمیایی به حضور خواننده مشهور در «قاتل اهلی»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مسعود کیمیایی در گفت و گو با برنامه‌ی سینمایی «کات»، درباره استفاده از صدای امیر عباس گلاب به جای پولاد کیمیایی در فیلم «قاتل اهلی» گفت:اصلا نمی خواستم درباره «قاتل اهلی» حرف بزنم، اما باید این را اشاره کنم که کاراکتری که پولاد در این فیلم بازی می‌کند یک خواننده است و آن خواننده دارد با مفاهیم فیلم درگیر می شود. او یک معترض خوان است و نمونه هایی از این خواننده ها را در آمریکا داشته ایم.در ایران با رضا موتوری استفاده از این موسیقی را در سینما آغاز کردم که با اسفندیار منفردزاده نشستیم و دنبال خواننده‌ای که مورد پسندمان باشد گشتیم. فرهاد را دیدم و انتخاب‌اش کردم. فرهاد شد نمونه این نوع موسیقی اعتراضی و فریدون فروغی با فاصله نسبت به او ادامه آن مسیر است.

خواننده فیلم «قاتل اهلی» از این جنس است. از جنس اعتراض. این معترض بودن در کاراکتر فیلم است. از بیرون نمی‌آید. این خواننده باید یک صدای تازه باشد. یک صدای جدید و نو که مخاطب آن را پیش از این نشنیده. نه خواننده‌ای که قبلا آهنگهایی خوانده و او را می شناسی و حالا یکباره میخواهد یک چیز دیگری بخواند. چیزی که شبیه کارهای گذشته‌اش نیست.

این اصلا قابل قبول نیست. مخاطبِ آن خواننده‌ای که قبلا کلی آهنگ خوانده و الان صدایش را در فیلم من گذاشته‌اند، یک طبقه دیگری هستند. شما یک صدای آشنا (امیرعباس گلاب) را برای این کارکتر می گذارید -که من او را نمی‌شناسم- اما طبیعتا این شخصیت را ندارد که کنسرتش را به هم بزنند! چون تا به حال بهم نزدند، حالا چطور در فیلم مت این اتفاق رخ بدهد؟خواننده باید کسی باشد که اولین بار دیده شود و کنسرتش به هم بخورد و جایگاهی که در آن ایستاده بخشی از زندگی او باشد.

نظرات بینندگان