arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۷۶۱۳
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۷ - ۲۳ آبان ۱۳۹۶

روحانی: ثابت شد که مردم بهتر از دولت براي خود خانه می‌سازند

رييس جمهور با تاکيد بر اينکه "هيچ جاي ايران نيست که در غم مردم کرمانشاه شريک نباشد"، اظهارداشت: براي درمان ، مسکن ، امنيت و تامين نيازمندهاي فوري مردم مناطق زلزله زده و کاستن از آلام آنان بايد همه توان و قدرت خود را بکار بگيريم و تلاش کنيم تا در کوتاه ترين زمان ممکن ، خسارت هاي ناشي از اين حادثه را جبران کنيم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روحانی: ثابت شد که مردم بهتر از دولت براي خود خانه می‌سازند

رييس جمهور با تاکيد بر اينکه "هيچ جاي ايران نيست که در غم مردم کرمانشاه شريک نباشد"، اظهارداشت: براي درمان ، مسکن ، امنيت و تامين نيازمندهاي فوري مردم مناطق زلزله زده و کاستن از آلام آنان بايد همه توان و قدرت خود را بکار بگيريم و تلاش کنيم تا در کوتاه ترين زمان ممکن ، خسارت هاي ناشي از اين حادثه را جبران کنيم.

به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني عصر سه شنبه در جلسه ستاد مديريت بحران استان کرمانشاه با اشاره به اينکه برادري و اخوت ما امروز مورد آزمايش است، گفت: وحدت، اتحاد و برادري ميان مردم استان و سراسر کشور مشهود است و در سايه اين اخوت و برادري ، به خوبي از مشکلات عبور خواهيم کرد.

دکتر روحاني ضمن ابراز تأسف از حادثه تلخ وقوع زلزله در شهرهاي اين استان و کشته و زخمي شدن تعداد زيادي از هموطنان‌مان، گفت: مردم استان کرمانشاه از ابتداي انقلاب و حتي پيش از دوران دفاع مقدس در راه دفاع از کشور بسيار فعال و حاضر در صحنه بوده‌اند.

رييس جمهور تأکيد کرد: مردم کرمانشاه پيشتاز دفاع از استقلال و عزت کشور و انقلاب بوده و امروز هم پاي انقلاب و استقلال کشور ايستاده‌اند.

دکتر روحاني وقوع وقايع طبيعي همچون زلزله را آزمايشي از سوي خداي متعال دانست که در آن کمبودها و کاستي‌ هاي موجود مشخص مي‌شود و اظهار داشت: امروز مديريت مسئولان در بخش‌هاي مختلف در معرض امتحان و آزمايش قرار گرفته است.

رييس جمهور با اشاره به اينکه در اينگونه حوادث نبايد به دنبال ريشه‌هاي وقوع اتفاق بگرديم، چرا که بر همه آن دلايل واقف نيستيم، گفت: امروز دولت و مسئولين محلي و منطقه‌اي مورد آزمايش و امتحان قرار گرفتند و بايد تلاش کنيم تا از اين امتحان سربلند بيرون بياييم.

دکتر روحاني با اشاره به حضور و همدلي مردم آذربايجان شرقي در حادثه سيل در اين منطقه و کمک به هم‌نوعان، گفت: در کرمانشاه نيز روحيه همدلي و کمک به هم‌نوعان نمايان است و اولين کساني که در اينگونه حوادث به امداد يکديگر مي‌شتابند، مردم هستند.

رييس جمهور با اشاره به اينکه در لحظات اوليه وقوع زلزله در کرمانشاه با وزير کشور تماس گرفته و دستور بسيج تمامي امکانات را براي کمک به مردم آسيب‌ديده در اين مناطق صادر کردم، گفت: امروز برادري و اخوت و همدلي در کشور مورد آزمايش قرار گرفته و همه ملت ايران در غم و اندوه مردم کرمانشاه شريک و سهيم هستند و براي حل مشکلات‌شان دلسوزي و کمک مي‌کنند.

دکتر روحاني با تأکيد بر ضرورت برنامه‌ريزي همه دستگاه‌ها و مسئولان براي تسريع در روند کمک رساني به مردم خاطر نشان کرد: اساس بر اين است که ستاد بحران بتواند شرايط را مديريت و شوراي تأمين استان امنيت را در مناطق مختلف برقرار کند که در اين راستا نيز مسئوليت اصلي برعهده استاندار و پس از آن ساير اعضاي شوراي تأمين استان است.

رييس جمهور با اشاره به اينکه همه بخش‌ها و مسئولان براي کمک به مردم و انجام فعاليت‌هاي مربوط به خود نياز به امنيت دارند، گفت: تقويت مديريت صحيح بحران ، نياز ملي است و ما بايد حوادث امنيتي در مسير کمک‌رساني به مردم را به حداقل رسانده و از بين ببريم که البته به دليل آنکه کشور ما، کشوري حادثه‌خيز است، مسئولان تجارب ارزنده‌اي در مواجهه با حوادث و بلاياي طبيعي دارند.

دکتر روحاني با تأکيد بر ضرورت مديريت بحران، تأمين امنيت و رفع مشکلات زيربنايي در مناطق زلزله‌زده، خاطر نشان کرد: امروز در ميان مردم مناطق زلزله زده، سخنان و خواسته‌هاي آنها را شنيديم که عمدتاً در راستاي تأمين نيازهاي اوليه، رسيدگي به مجروحان و جبران خسارت‌ها بود و حق طبيعي مردم آسيب ديده؛ رسيدگي به نيازهاي آنان ، اسکان موقت و کمک به بازسازي منازل است.

رييس جمهور با بيان اينکه بايد در راستاي تأمين امکانات ضروري نظير چادر، پتو و آب آشاميدني، اسکان موقت و بازسازي منازل، تلاش کنيم، از استاندار کرمانشاه خواست تا در راستاي برقراري امنيت کامل براي تسريع در کمک‌رساني به مردم مناطق آسيب‌ديده جلسات شوراي تأمين استان را با جديت دنبال کند.

دکتر روحاني همچنين از مسئولان ستاد بحران خواست تا تدابير لازم براي توزيع اقلام مورد نياز مردم را اتخاذ کند.

رييس جمهور حضور نيروهاي مسلح در صحنه و امداد هوايي توسط هوانيروز و هلال احمر را بسيار تأثيرگذار در روند کمک به حادثه ديدگان عنوان کرد و از تلاش‌هاي آنها تجليل نمود.

دکتر روحاني با بيان اينکه پيشنهادات بنياد مسکن انقلاب در راستاي کمک به مردم و بازسازي مناطق آسيب‌ديده در جلسه فرداي دولت مطرح خواهد شد، بر ضرورت تسريع در روند اسکان موقت آسيب‌ديدگان، تأکيد کرد و گفت: اگر مردم مي‌خواهند در کنار خانه‌هاي خود چادر نصب کنند، نبايد مانع آنها شويم و حتماً ايجاد اردوگاه در محلي غير از کنار منازل مردم درست نيست.

رييس جمهور با اشاره به اينکه دولت براي اسکان موقت آسيب‌ديدگان در ماه‌هايي که بازسازي منازل آنها طول مي‌کشد، کمک بلاعوض در نظر خواهد گرفت، گفت: به هر ميزان که کار را به مردم واگذار کنيم، آنها خودشان اقدامات را بهتر، زودتر، ارزان‌تر و دقيق‌تر انجام خواهند داد.

دکتر روحاني با اشاره به اينکه در اين زلزله برخي از ساختمان‌هايي که چند سال بيشتر از عمر آنها نمي‌گذرد تخريب شده‌اند، گفت: اگر خود مردم خانه خود را بسازند، بهتر از اين است که ما بخواهيم براي آنها مسکن ايجاد کنيم.

رييس جمهور با بيان اينکه بانک‌ها و دولت بايد براي ارايه کمک‌ها و وام‌هاي بلندمدت به آسيب‌ديدگان تلاش کرده و فعال شوند، گفت: البته اقداماتي نظير ساخت مدرسه،‌بيمارستان، راه و تأمين برق و آب بر عهده دولت است که دولت نيز تلاش مي‌کند اين اقدامات را هر چه سريع‌تر انجام دهد.

دکتر روحاني تأکيد کرد بايد همه توان و قدرت خود را بکار بگيريم تا آلام مردم تسکين يافته و در زماني کوتاهي بتوانيم خسارت‌هاي وارد آمده به مردم را جبران کنيم.

رييس جمهور با اشاره به اينکه امروز روز وحدت و همراهي ملت و مسوولان است،اظهار داشت: وحدت، اتحاد و برادري مردم ايران امروز مشهود است و مطمئناً در سايه اين وحدت و همدلي مي‌توانيم از مشکلات عبور کنيم.

دکتر روحاني در اين نشست همچنين بار ديگر به مردم غيور کرمانشاه و خانواده هاي داغدار در اين استان تسليت گفت.

پيش از سخنان رييس جمهور، استاندار کرمانشاه و جمعي از مسئولان گزارشي از اقدامات انجام شده و روند امدادرساني به زلزله زدگان و تلاش‌هاي صورت گرفته در راستاي ايجاد اسکان موقت، تأمين مواد و اقلام مورد نياز مردم، ارايه خدمات بهداشتي، امدادي و درماني و جبران خسارات وارد شده به زيرساخت‌ها را ارايه کردند.

نظرات بینندگان