arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۷۵۸۱
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۵ - ۲۳ آبان ۱۳۹۶

کارگردان اسکاری از ساخت «پینوکیو» کناره‌گیری کرد

کارگردان برنده اسکار انگلیسی از پروژه ساخت فیلم جدید «پینوکیو» برای کمپانی فیلمسازی «دیزنی» خارج شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کارگردان برنده اسکار انگلیسی از پروژه ساخت فیلم جدید «پینوکیو» برای کمپانی فیلمسازی «دیزنی» خارج شد.

به گزارش انتخاب، «سم مندس» کارگردان انگلیسی برنده اسکار که اخیرا ساخت دو فیلم «سقوط آسمانی» و «شبح» از مجموعه فیلم‌های «جمیز» را بر عهده داشته است، قرار بود فیلمی بر اساس انیمیشن کلاسیک «پینوکیو» محصول ۱۹۴۰ با فیلمنامه‌ای از «کریس ویز» بسازد، اما در نهایت از این پروژه سینمایی کمپانی دیزنی انصراف داد.

به گزارش هالیوود ریپورتر، «مندس» پیش از این نیز از ساخت فیلم اقتباسی «جیمز و هلوی غول‌پیکر» دیگر محصول کمپانی دیزنی نیز منصرف شده بود.

پس از ساخت فیلم‌های «دیو و دلبر» و «سیندرلا» بر اساس انیمیشن کلاسیک آن‌ها که به فروش بیش از یک میلیارد دلار در گیشه جهانی دست یافت، کمپانی دیزنی ساخت فیلم‌های دیگری را بر اساس انیمیشن‌های خود در دستور کار قرار داد و قرار است فیلم «کتاب جنگل» به کارگردانی «جان فاوارا» از تاریخ ۱۹ جولای ۲۰۱۹ اکران شود و «دامبو» به کارگردانی «تیم برتون» و «علاء‌الدین» ساخته «گای ریچی» نیز هم‌اکنون در مرحله ساخت قرار دارند و ساخت «مولان»، «شیر شاه»، «پری دریایی کوچک»، «الیور توئیست» و … نیز در برنامه این کمپانی فیلمسازی قرار دارد.

ساخت فیلمی بر اساس داستان «پینوکیو» در حال حاضر در چند پروژه سینمایی پیگیری می‌شود.
«متئو گارونه» کارگردان ایتالیایی با همکاری «جرمی توماس» تهیه‌کننده برنده اسکار هالیودی در حال ساخت اقتباسی سینمایی از داستان «پینوکیو» است و در پروژه‌ای رقیب نیز «رابرت داونی جونیور» با همکاری «دان جینز» به عنوان تهیه‌کننده در حال ساخت فیلمی جداگانه است و خودش نیز قرار است در نقش «پدر ژپتو» بازی کند.

همچنین «گیلرمو دل‌تورو» کارگردان مطرح مکزیکی سال‌هاست در تلاش برای ساخت پروژه‌ای استاپ-موشن از داستان پینوکیو است، گرچه هفته گذشته اعلام کرد که هنوز نتوانسته سرمایه‌گذار این پروژه را پیدا کند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان