arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۷۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۳ - ۲۳ آبان ۱۳۹۶

محسن هاشمی: به کارگیری معاونان بازنشسته در شهرداری، قانونی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس شورای شهر تهران، ری و تجریش با تاکید بر اینکه شهردار تهران هم‌تراز وزیر محسوب می‌شود و معاونان وی هم‌تراز معاونان وزیر قلمداد می‌شوند، افزود: به کارگیری معاونان بازنشسته در شهرداری تهران قانونی است.

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی در حاشیه بیست‌ودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در جمع خبرنگاران گفت: دو هفته در میان، جلسه صبحانه کاری با شهردار تهران داریم که اعضای شورا مطالب خود را بیان می‌کنند و شهردار تهران نیز پاسخ می‌دهد.

وی افزود: جلسه صبحانه کاری امروز تحت‌الشعاع زلزله غرب کشور قرار گرفت و اعضا ابتدا درخصوص زلزله و کمک‌های شهرداری تهران به هموطنان زلزله زده صحبت کردند، پس از این موضوع بحث لوایح ارسالی شهرداری به شورا و همچنین لوایحی که از دوره گذشته وجود داشت و برای بازنگری به شهرداری برگردانده شده بود، مورد تبادل نظر و گفت‌وگوی اعضا قرار گرفت.

رییس شورای شهر تهران، ری و تجریش ادامه داد: در این جلسه موضوع انتصابات و به کارگیری افراد بازنشسته در تصدی معاونان شهرداری تهران نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این جلسات اعضای شورا و شهردار تهران یکدیگر را قانع می‌کنند لذا مشکلی میان شورا و شهرداری وجود ندارد.

هاشمی در تشریح جلسه علنی امروز شورای شهر نیز گفت: بیست‌ودومین جلسه شورا تحت‌الشعاع زلزله غرب کشور قرار گرفت و گزارشی از فعالیت‌های شهرداری تهران در این مناطق توسط رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران به حضار ارائه شد. بی‌تردید تمامی هموطنان ما در سراسر کشور نسبت به موضوع کمک‌رسانی به مردم زلزله زده حساس هستند.

وی افزود: موضوع دیگری که در این جلسه مطرح شد، بحث آب و فاضلاب شهر تهران بود که در همین زمینه از مدیران آب و فاضلاب استان تهران برای حضور در این جلسه دعوت شده بود. با توجه به اهمیت این موضوع فرصت برای این حوزه کم بود لذا مجبور شدیم این موضوع را در زمان کمتری ختم کنیم.

رییس شورای شهر تهران، ری و تجریش اظهار کرد: قرار شد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران بار دیگر در کمیسیون سلامت شورا حضور پیدا کنند تا علاوه بر پاسخگویی به سوالات اعضا اگر قرار است شورا برای ارتقای کیفیت آب و تاسیسات آبرسانی کاری انجام دهد این امر محقق شود.

هاشمی بررسی طرح سیاست‌های اجرایی و الزامات تدوین لایحه بودجه سال 1397 شهرداری تهران را یکی دیگر از دستور جلسات بیست‌ودومین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش خواند و افزود: نهایتا این طرح با 19 رأی از 20 نفر از حاضرین در جلسه به تصویب رسید تا قبل از موعد مقرر به شهرداری ابلاغ شود.

رییس شورای شهر تهران، ری و تجریش در پاسخ به سوال خبرنگاران درخصوص موضوع انتصابات شهرداری تهران گفت: نامه‌ای که توسط شهردار تهران ارسال شده بود، در پاسخ به تذکر آقای علیخانی بود. 3 معاونت بازنشسته شهرداری تهران برابر قانون هم‌تراز معاونان وزیر محسوب می‌شوند، لذا به‌کارگیری آنها در این سمت قانونی است.

هاشمی افزود: سوءتفاهم‌هایی درخصوص برخی انتصابات شهرداری تهران وجود داشت که توسط اعضا مطرح شد و شهردار تهران نیز به این سوءتفاهم‌ها پاسخ داد. البته عنوان شد که بهتر است 3 روز زودتر از انجام انتصابات موضوع به اعضای شورا اعلام شود تا نظر اعضا نیز مدنظر قرار گیرد البته اعضا نمی‌خواهند در انتصابات دخالت کنند.

وی در پاسخ به سوالی درباره مدیریت بحران در شهر تهران و به کارگیری سوله‌های بحران برای سایر کاربری‌ها گفت: در حوزه مدیریت بحران فعالیت‌هایی انجام شده است اما برخی مراکز بحران در اختیار سایر کاربری‌ها قرار داده شده و علت آن نیز عنوان می‌شود که این کاربری‌ها به گونه‌ای هستند که خیلی سریع در اقدام بحران می‌توان آنها را جمع‌آوری کرد و سوله‌ها را به عنوان اصلی خود یعنی مدیریت بحران برگرداند. نظر کمیسیون سلامت شورا این است که نباید این سوله‌ها در اختیار کاربری‌های دیگر قرار گیرد که مقرر شد خود ایشان این موضوع را مورد بررسی قرار گیرد.

رییس شورای شهر تهران، ری و تجریش نیز درخصوص بافت‌های فرسوده نیز گفت: یکی از برنامه‌های جدی شورا و شهرداری و حتی دولت موضوع بافت‌های فرسوده است. در حال حاضر تعامل خوبی میان دولت و شهرداری درخصوص این موضوع نیز ایجاد شده است.

برچسب ها: شهرداری ، بازنشسته
نظرات بینندگان