arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۷۵۱۲
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۰ - ۲۳ آبان ۱۳۹۶

دستور تامین ۲۰هزار چادر برای مناطق زلزله‌زده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر بهداشت در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه گفت: مهم‌ترین اقدام پیش روی ما، تامین امنیت و اسکان و تامین مواد غذایی مردم مناطق زلزله‌زده و توزیع چادر در بین آنها است که باید دستگاه‌های ذیربط، نهادها و ارگان‌ها در این زمینه تلاش مضاعفی داشته باشند.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان، اقدامات اولیه در مناطق زلزله‌زده، اعزام مصدومان به مراکز درمانی و اعمال جراحی مورد نیاز انجام شده است، گفت: تیم‌های بهداشت و حمایت‌های روحی و روانی در مناطق زلزله‌زده، مستقر و تحت مدیریت استاندار و فرمانداران شهرستان‌های استان کرمانشاه هستند.

وزیر بهداشت افزود: همکاری بسیار خوبی در حوزه بهداشت و درمان از سوی دستگاه‌های اجرایی و نیروهای امدادی و نظامی در مناطق زلزله‌زده وجود دارد و مصدومان با ۱۵۰ آمبولانس و اتوبوس آمبولانس و ۲۰ فروند بالگرد، به مراکز درمانی انتقال یافتند.

هاشمی خاطرنشان کرد: اقدامات اولیه در حوزه بهداشت و درمان تا امروز بعد از ظهر به طور کامل انجام می‌شود و پس از آن، اقدامات تیم‌های روانشناختی و تیم‌های بهداشت وزارت بهداشت آغاز خواهد شد.

وزیر بهداشت در ادامه به همکاری سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها در این حادثه اشاره کرد و گفت: وزیر کشور دستور تامین ۲۰ هزار چادر برای مناطق زلزله زده را صادر کرد و شهرداری تهران ۴۰ هزار عدد پتو و چادر و همچنین مواد غذایی به مناطق زلزله زده ارسال کرده است.

هاشمی توصیه کرد: روحانیون در مناطق زلزله‌زده حضور بیشتری داشته باشند زیرا می‌تواند آرامش بخش باشد.

وزیر بهداشت در ادامه گفت: دستگاه های اجرایی در زلزله غرب کشور به ویژه در تامین آب، برق، امنیت، بهداشت و درمان و اسکان زلزله زدگان، اقدامات خوبی داشتند که جای تقدیر دارد، اما باید از مردم این مناطق تقدیر مضاعف کرد؛ چون بی‌نظیر هستند و با وجود کاستی‌ها و نقایص از جمله کمبود غذا و چادر، از آنها چیزی جز احترام ندیدم.

بنابر اعلام وب‌دا، هاشمی افزود: در شرایط مصدومیت و فوت نزدیکان، انتظار است که رفتار پرخاشگرانه را ببینیم، اما مردم مناطق زلزله زده بزرگواری بسیار زیادی دارند و در دوران دفاع مقدس هم سختی‌های فراوانی را متحمل شدند.

نظرات بینندگان