arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۷۵۰۹
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۰ - ۲۳ آبان ۱۳۹۶

تصاویر : تظاهرات گسترده مردم یمن و عقب نشینی عربستان از محاصره فرودگاه‌ها و بنادر دریایی

به دنبال فشارهای بین المللی در اعتراض به محاصره دریایی و هوایی یمن از سوی عربستان، نماینده عربستان در سازمان ملل اعلام کرد که ائتلاف تحت رهبری ریاض، فرودگاه‌ها و بنادر دریایی یمن را بازگشایی می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هزاران نفر از مردم یمن برای محکوم کردن تشدید محاصره این کشور و بسته شدن گذرگاه‌های زمینی، هوایی و آبی آن از سوی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان تظاهرات کردند.

 به گزارش «انتخاب»؛ شورای عالی سیاسی یمن با تداوم و تشدید محاصره این کشور از سوی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و بستن گذرگاه های هوایی، آبی و زمینی که به افزایش بحران انسانی فاجعه بار در یمن منجر شده است، از مردم این کشور خواسته بود تا به خیابان‌ها آمده و تظاهرات کنند.

تظاهرکنندگان که بنا بر این فراخوان به خیابان‌ها آمدند در بیانیه خود در پایان تظاهرات اعلام کردند که ادامه محاصره یمن از سوی ائتلاف عربی به سرکردگی سعودی‌ها بر اصرار مردم یمن برای مواجهه با تجاوزات عربستان خواهد افزود.

آنها همچنین خواستار وحدت گروه های یمنی و دوری از تفرقه برای مقابله با دشمنی ها و تجاوزات عربستان شدند.

صالح الصماد رییس شورای عالی سیاسی یمن در سخنرانی خود در میان تظاهرکنندگان گفت: پس از گذشت سه سال از محاصره یمن به سرکردگی عربستان مردم یمن امروز بار دیگر با قدرت ظاهر شده اند.

به گفته الصماد، همه موضعگیری های مردم یمن برای مواجهه با ظلمی است که ائتلاف عربی به سرکردگی سعودی علیه آنها رو داشته است و شلیک موشک به ریاض یک واکنش کاملا طبیعی به این ظلم است.

رییس شوای عالی سیاسی یمن عنوان داشت : گزینه صحیح برای دولت عربستان متوقف کردن جنگ و محاصره مردم یمن است.

الصماد تصریح کرد: مردم یمن همه گزینه‌ها را برای مواجهه با تجاوزات عربستان در دسترس دارند.

در همین حال و به دنبال فشارهای بین المللی در اعتراض به محاصره دریایی و هوایی یمن از سوی عربستان، نماینده عربستان در سازمان ملل اعلام کرد که ائتلاف تحت رهبری ریاض، فرودگاه‌ها و بنادر دریایی یمن را بازگشایی می‌کند.

  در بیانیه نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل آمده است: گام اول در این پروسه، ظرف 24 ساعت برداشته می‌شود و شامل بازگشایی تمامی بنادر مناطق تحت کنترل دولت مستفی یمن می‌شود.

 در این بیانیه آمده است که این بنادر در عدن، المخا و مکلی می‌باشند.

 به دنبال ادامه محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن توسط ائتلاف سعودی،‌ هشدارهای بین‌المللی نسبت به اوضاع فاجعه‌بار انسانی در این کشور افزایش یافت و مرگ ناشی از گرسنگی زندگی یک میلیون کودک یمنی را درمعرض تهدید قرار داده بود.

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

نظرات بینندگان