arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۷۳۹۴
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۶ - ۲۲ آبان ۱۳۹۶

جانسون: باید توافق هسته‌ای با ایران را حفظ کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه انگلیس گفت: تلاشها همه درباره این است که ببینیم چه کار می توانیم بکنیم تا با برخی از مسائل اخلال گرایانه ای(!) که ایران در منطقه انجام می دهد، مقابله کنیم.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس در اظهاراتی در آستانه نشست شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: در واقع ما در انتهای تلاش های اروپا برای حفظ توافق هسته ای ایران(برجام) هستیم تا تداوم پیدا کند، اینها پس از کارهایی است که هفته گذشته در واشنگتن انجام دادیم تا مطمئن شویم آنها در کنگره و کاخ سفید این توافق را از هم نمی پاشند.

جانسون: باید توافق هسته‌ای با ایران را حفظ کنیم

وی افزود: روشن است که تلاشها همه درباره این است که ببینیم چه کار می توانیم بکنیم تا با برخی از مسائل اخلال گرایانه ای(!) که ایران در منطقه انجام می دهد، مقابله کنیم اما در عین حال نباید فقط جنبه های منفی را ببینیم و جنبه های مثبت را نادیده بگیریم بنابراین باید این توافق هسته ای حیاتی را حفظ کنیم. روشن است که بحث ها و گفتگوهایی درباره خاورمیانه به شکلی گسترده تر و کلی تر خواهد بود ، درباره ثبات منطقه بحث خواهد شد، همه دوست دارند برای مثال شاهد لبنانی مستقل و دارای حاکمیت باشند. ما تحریم های جدیدی علیه ونزوئلا وضع کرده ایم که مبتکر این تحریم ها انگلیس است. ما تلاش می کنیم کاری کنیم که آقای مادورو در کارهایی که انجام می دهد، منطق و عقلانیت داشته باشد.

نظرات بینندگان