arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۷۳۳۲
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۲ - ۲۲ آبان ۱۳۹۶

آب شهرهای زلزله‌زده تا ۴۸ ساعت قطع است/ آبرسانی سیار تا زمان رفع مشکل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کرمانشاه گفت: بدلیل تأمین آب شرب شهرهای سرپل ذهاب، قصرشیرین، هرسین و ثلاث باباجانی از سرآب‌های این شهرها و کدورت آب این سرآب ها، متأسفانه در حال حاضر آبرسانی به این شهرها عمدتاً به صورت سیار صورت می گیرد.

به گزارش ایسنا، علیرضا تخت شاهی، مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کرمانشاه در مورد آخرین وضعیت آب و فاضلاب استان ناشی از وقوع زلزله دیشب اظهار داشت: خوشبختانه در شهر کرمانشاه مشکل خاصی وجود ندارد اما در شهرستان های سرپل ذهاب، قصر شیرین، ثلاث باباجانی و گیلانغرب این میزان خسارت بیشتر بوده است.

وی افزود: متاسفانه با توجه به اینکه آب شرب شهر قصر شیرین و سرپل ذهاب از سرآب گرم سرپل تأمین می شود، آب سراب دچار آلودگی و کدورت شده و این امر باعث شده تا روند آبرسانی به این شهرها مختل شود و از طریق آب معدنی و تنکرهای آب سیار تأمین شود.

وی تصریح کرد: همچنین آب شهرهای گیلانغرب و هرسین نیز از سرآب های موجود در این شهرهای تأمین می شود، که متاسفانه بدلیل زلزله آب این سرآب ها نیز دچار کدورت شده و فعلاً قابل استفاده نیست و به این شهرها نیز از طریق تانکرها آبرسانی می شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کرمانشاه گفت: آب ثلاث باباجانی نیز بدلیل از مدار خارج شدن ایستگاه پمپاژ برق نیز با مشکل مواجه شده که بلافاصله یک ژنراتور به منطقه اعزام شده است که امیدواریم تا یکی دو ساعت دیگر با نصب ژنراتور شاهد وصل شدن آب شهر ثلاث باباجانی باشیم.

وی در پایان تأکید کرد: اکیپ های زیادی به مناطق زلزله زده اعزام شده که امیدواریم با رفع کدورت آب سرآب ها بتوانیم تا ۴۸ ساعت آینده آب شهرهای زلزله زده را دوباره وصل کنیم.

نظرات بینندگان