arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۷۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۱ - ۲۲ آبان ۱۳۹۶

روسیه کنترل مجدد داعش بر بوکمال را تکذیب کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

منابع سوریه اعلام کردند که ارتش این کشور حمله به منطقه جزیره‌ای "حویجه کاطع" که رود فرات آن را در بر گرفته، آغاز کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، حویجه کاطع جزیره‌ای در میانه رود فرات در استان دیرالزور است که تروریست‌های داعش در آنجا کمین گرفته و از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

مناطق اطراف حویجه کاطع که 2 کیلومتر مربع مساحت دارد مدت‌هاست از دست داعش خارج شده و این منطقه عملا در محاصره نیروهای دولتی است. به دلیل شرایط جغرافیایی و حضور غیرنظامیان در حویجه کاطع پاکسازی آن تاکنون برای ارتش سوریه ممکن نشده است.

روسیه کنترل مجدد داعش بر بوکمال را تکذیب کرد

جزیره حویجه کاطع در شمال دیرالزور در محاصره نیروهای دولتی

غیرنظامیان این منطقه چندین بار خواهان حمایتشان در برابر تروریست‌های داعش شده‌اند. ساکنان این منطقه می‌گویند که بارها خواسته‌اند از رود فرات عبور کنند و به مناطق تحت سیطره نیروهای سوریه دموکراتیک بروند اما تروریست‌های داعش مانع عبور آن‌ها شده‌اند.

در جنوب استان دیر الزور و در شهر بوکمال، ارتش روسیه کنترل مجدد داعش بر شهر را تکذیب و تأکید کرد که این شهر از روز جمعه تحت کنترل ارتش سوریه است.

یک مسئول نظامی روس اعلام کرد که نیروهای ارتش اکنون مشغول پاکسازی شهر و اطراف آن هستند.

اخیرا دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرده بود که داعش توانسته بار دیگر نیروهای سوری را از شهر بوکمال بیرون براند و ارتش سوریه در فاصله یک الی دو کیلومتری شهر موضع گرفته است.

همچنین نیروهای سوریه دموکراتیک از سیطره خود بر شهر البصیره در حومه جنوبی دیرالزور خبر دادند. نیروی هوایی ارتش سوریه نیز تعدادی از تروریست‌های داعش در دیرالزور را از پای درآوردند.

ارتش سوریه ده‌ها حمله به تجمعات داعش در حومه غربی البوکمال انجام داده که به انهدام تجهیزات و سلاح‌های آنها انجامید. از جمله فرماندهان داعشی که در حمله هوایی ارتش سوریه کشته شدند هانی الثلجی، ابومنذر الشیشانی و ابومحمد الصافی هستند.

از سوی دیگر درگیری‌ها میان ارتش آزاد سوریه و نیروهای ارتش در محورهای عین ترما و جوبر در اطراف دمشق ادامه دارد.

این درگیری‌ها به دنبال پیشروی نیروهای دولتی در این منطقه رخ داد. ارتش سوریه کنترل تله السواده در غرب شهرک کفرحور در حومه جنوب غربی دمشق را در دست گرفتند. این پیشروی درحالی صورت گرفت که گروه‌های مسلح در غوطه شرقی، منطقه الزبلطانی در دمشق را با خمپاره هدف قرار دادند.

نظرات بینندگان