arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۷۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۰ - ۲۲ آبان ۱۳۹۶

لبخند رئیس جمهور فیلیپین در دیدار با ترامپ

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهوری آمریکا امروز (دوشنبه) با رئیس جمهوری فیلیپین که لبخند بر لب داشت دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در مانیل است تا با رهبران ۱۸ کشور منطقه برای یک نشست دو روزه دیدار کند.

گروه‌های حقوق بشری از ترامپ خواسته‌اند تا در جریان روز آخر سفر خود به آسیا که در فیلیپین پایان می‌یابد درباره مقابله دولت این کشور با قاچاقچیان مواد مخدر اظهاراتی ایراد کند.

ترامپ با دوترته دست داد و سپس دو طرف حدود ۳۰ ثانیه به گفتگو پرداختند درحالی که دوترته لبخند بر لب داشت.

پیشتر دوترته ۷۲ ساله در پاسخ به این سوال که آیا انتظار دارد ترامپ مساله کشتارهای فرا قانونی را در جریان کمپین مبارزه با مواد مخدر پیش بکشد یا خیر، گفت: من مطمئنم که او این کار را نمی‌کند.

با وجود این که ترامپ و دوترته روز یکشنبه گفت‌وگوها و دیدارهای غیررسمی با یکدیگر داشتند اما قرار است نشست رسمی آنها امروز(دوشنبه) برگزار شود.

دوترته سال گذشته میلادی با قول مبارزه گسترده با قاچاقچیان مواد مخدر به عنوان رئیس جمهوری فیلیپین انتخاب شد. در نتیجه کمپین وی ۱۰۰ هزار تن کشته شدند. این درحالی است که پلیس فیلیپین گزارش داده ۳۹۶۷ تن در این کمپین کشته شدند.

بسیاری از فیلیپینی‌ها از اقدامات دوترته حمایت می‌کنند و بر این باورند که این اقدام برای مبارزه با جرایم ضروری بوده است.

با وجود آنکه گروه‌های حقوق بشری به گفته‌های انتقادی ترامپ درباره دوترته چشم دوخته‌اند اما به نظر می‌رسد که رئیس جمهوری آمریکا از طرفداران همتای فیلیپینی خود است، چون در تماس تلفنی ماه آوریل به وی گفته بود که او "کار بسیار بزرگی" انجام داده است.

دوترته در مراسم گشایش نشست آ.سه. آن گفت: تروریسم و افراط گرایی خشونت آمیز، صلح، ثبات و امنیت را در منطقه ما به خطر می‌اندازد چون اینها تهدیدهایی هستند که هیچ حد و مرزی را نمی‌شناسند.

نظرات بینندگان