arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۷۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۷ - ۲۲ آبان ۱۳۹۶

وزیر کشور: بیمارستان‌های صحرایی در مناطق زلزله زده دایر می‌شود/ نیروهای امدادی با آمادگی کامل حضور دارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر کشور با اشاره به وقوع زلزله در غرب کشور گفت: آقای رئیس جمهور در اولین لحظات دستور دادند ستاد مدیریت بحران تشکیل شود، استانداران در محل نیز کار خود را انجام می دهند و همه دستگاه‌ها پای کار هستند.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران کشور درباره آمار مصدومان و ‌کشته شدگان حادثه زلزله در کرمانشاه گفت: متاسفانه زلزله ۷.۳ ریشتری که در کرمانشاه آمده زلزله بزرگی است. تلاش شده است که در اولین مراحل همه امکانات بسیج شود، دستگاه های اجرایی و ‌اعضای ستاد همگی در استان تشکیل جلسه داده اند و در تهران در وزارت کشور هم این جلسه تشکیل شده، همچنین استان های مجاور کرمانشاه نیز در حالت آماده باش به سر می برند.

وزیر کشور با اشاره به ارسال نیرو و امکانات از جمله وسائل امداد و ‌چادر و... اظهار داشت: به دلیل تاریکی شب امکان پرواز بالگرد نیست و ‌برخی راه ها بسته شده اما تمام تلاش نیروها این بوده که خود را به منطقه برسانند، نگرانی هایی در رابطه با روستاها داریم چراکه اکنون با توجه به تاریکی شب دسترسی به این مناطق مشکل می باشد.

رحمانی فضلی تصریح کرد: برق برخی مناطق قطع شده بود که اکنون ۷۰ درصد آنها وصل شده است، اکنون ارتش، سپاه، بسیج، هلال احمر، وزارت بهداشت و وزارت نیرو با آمادگی کامل در منطقه حضور دارند و ‌خود مردم نیز کمک های بسیار خوبی انجام می دهند.

وی اضافه کرد: باید تلاش کنیم در اسرع وقت کمک ها رسانده شود و هزینه ها و خسارات پایین بیاید، ‌ از مردم کرمانشاه خواهشمندیم با صبر به مسئولان و ‌نیروهای اعزامی کمک کنند تا کار با سرعت پیش برود.

وزیر کشور تاکید کرد: آقای رئیس جمهور در اولین لحظات دستور دادند ستاد تشکیل شود، استانداران در محل نیز کار خود را انجام می دهند و همه دستگاه ها پای کار هستند.

رحمانی فضلی پیرامون آمار تلفات این زلزله گفت: اکنون نمی توان آمار دقیقی درباره کشته شدگان داد و تعداد زخمی ها نیز با توجه به حجم تخریب زیاد بوده است، به محض طلوع آفتاب بالگردها برای انتقال مصدومان اعزام خواهند شد و اکنون بیمارستان ها در شرایط مناسبی خدمات رسانی می کنند.

وی ادامه داد: به علت بالا بودن حجم مصدومان اعلام شد تا بیمارستان های صحرایی در منطقه دایر شود.

وزیر کشور تاکید کرد: خواهشمندم به اخبار و‌گزارشات غیر رسمی که اکنون هم حجم آن زیاد است توجه نشود و‌ تلاش ما این است که اخبار مربوطه را از طریق ستاد و‌ دستگاه های تخصصی هر حوزه اعلام کنیم.

رحمانی فضلی یادآور شد: برآورد خسارات را گفتیم که انجام دهند و امکانات لازم هرچه سریع تر فراهم شود.

وزیر کشور با اشاره به وضعیت راه های ارتباطی اظهار داشت: برخی از جاده ها ریزش داشتند که نیروها برای بازگشایی آنها اعزام شدند همچنین از نظر مخابراتی ۸۵ درصد پوشش مخابراتی داریم که تقریبا مشکلی از این لحاظ نداریم.

وی خاطرنشان کرد: حجم خرابی زیاد است اما با توجه به زلزله ۴.۵ ریشتری که در فاصله کوتاه تری از قبل آمده بود باعث شده بود مردم در آمادگی بیشتری قرار بگیرند که همین امر باعث شد تعداد کشته ها پایین بیاید.

نظرات بینندگان