arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۷۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۱ - ۲۲ آبان ۱۳۹۶

ستاد بحران وزارت کشور تشکیل جلسه داد/ آمار ضدونقیض خسارات جانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از تشکیل جلسه ستاد بحران وزارت کشور در پی وقوع زلزله خبر داد و گفت: آمار مجروحان و فوتی‌ها ضدونقیض است.

به گزارش مهر، اسماعیل نجار در سخنانی با اشاره به اینکه ستاد بحران وزارت کشور در پی وقوع زلزله در کرمانشاه تشکیل جلسه داده است، اظهار داشت: زلزله ۷.۳ ریشتری در ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه در مرز کرمانشاه و عراق داشتیم، نزدیک ترین محل به کانون زلزله در کرمانشاه، منطقه «ازگله» است و با شهرهای عراق فاصله دارد.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ هم وقوع چنین زمین لرزه ای در آن منطقه نداشته ایم، تصریح کرد: منطقه ازگله ۵ کیلومتر با کانون زلزله فاصله دارد؛ این زلزله استان های همجوار را تحت تاثیر قرار داده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر اینکه زلزله در قصرشیرین و سرپل ذهاب و روستاهای منطقه شمال غرب کرمانشاه بیشترین تاثیر را داشته است، افزود: آمار مجروحان و فوت شدگان حادثه یک مقدار ضد و نقیض است و به محض جمع بندی؛ آمار صحیح ارائه می شود.

نجار با اشاره به اینکه الان شورای بحران کرمانشاه نیز تشکیل شده است و همه عوامل اجرایی بسیج شده اند، افزود: ارزیاب ها به منطقه اعزام شده اند و استان های معین در آماده باش هستند؛ از کردستان تعداد زیادی پتو برای زلزله زدگان کرمانشاه ارسال شده است.

وی با تاکید بر اینکه تمام کشور برای کمک رسانی آماده است، یادآور شد: و شخص رئیس پیگیری های مکری از اولین دقایق حادثه داشته است.

نظرات بینندگان