arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۷۱۴۸
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۲۰ - ۲۱ آبان ۱۳۹۶

عامل اصلی بیماری ها در زنان ایرانی

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، کم‌تحرکی را عامل اصلی بیماری‌ها در زنان ایرانی دانست و گفت: پیشنهاد می‌شود شهرداری‌ها با استفاده از فضای مدارس در ساعات تعطیلی، شرایط ورزش دختران و زنان را فراهم کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در دیدار با وزیر آموزش و پرورش که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، با تجلیل از همکاری‌های سازنده آموزش و پرورش با معاونت امور زنان و خانواده در دوره 4 ساله دولت یازدهم خصوصاً در موضوع آسیب‌های اجتماعی، اظهار داشت: امید است این همکاری‌ها در دولت دوازدهم نیز ادامه یابد.

وی افزود: کتاب انسان و محیط زیست دستاورد بسیار بزرگی از همکاری‌های آموزش و پرورش و سازمان محیط زیست در دولت یازدهم است که تدوین آن در مدرسه می‌تواند شادی و نشاط و اشتیاق را در دانش‌آموزان نسبت به طبیعت ایجاد کند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: راه‌اندازی شبکه تعاملی آموزش و پرورش، کار بزرگ و ارزشمندی است که می‌تواند در آموزش حقوق شهروندی و همچنین تحکیم رابطه انسان و محیط زیست موثر باشد و از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کند.

ابتکار ادامه داد: پوشش تحصیلی دختران بازمانده از تحصیل در مناطق محروم یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد همکاری آموزش و پرورش و معاونت امور زنان و خانواده است و مهارت‌های ارتباطی نیز باید از طریق شبکه سینا، آموزش داده شود.

وی خاطر نشان کرد: بلوغ دختران و ارتباط با جنس مخالف از جمله موضوعاتی است که نیازمند آموزش علمی به مدیران، والدین و سپس دانش‌آموزان است که البته این آموزش باید به طرز صحیحی ارائه شود، زیرا تصیمات غلط و رفتارهای پر خطر، تخریب روحیه دانش‌آموزان را به دنبال دارد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: موضوعاتی مانند سلامت روحی و جسمی، مشکلات اسکلتی، اضافه وزن و کمبود ویتامین D نیازمند همکاری سه جانبه امور زنان آموزش و پرورش، معاونت تربیت بدنی و سلامت و معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری است.

ابتکار، کم تحرکی را عامل اصلی بیماری‌ها در زنان ایرانی دانست و اظهار کرد: متاسفانه این معضل در همه رده های سنی جامعه زنان وجود دارد؛ بنابراین وجود دبیر تربیت بدنی برای پایه‌های اول تا سوم دوره ابتدایی ضروری به نظر می‌رسد.

وی گفت: در برخی شهرها پارک ویژه بانوان وجود دارد که ظرفیت بسیار خوبی برای تحرک و ورزش بانوان است اما در شهرهایی که این پارک وجود ندارد، پیشنهاد می‌شود شهرداری‌ها با استفاده از فضای مدارس در ساعات تعطیلی، شرایط ورزش دختران و زنان را فراهم کنند.

ابتکار اظهار کرد: در بحث آموزش در دوره ابتدایی تفاوتی بین دختران و پسران نیست و رتبه یک را داریم، اما در دوره متوسطه پوشش تحصیلی دختران کمتر از پسران است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: طرح آموزش دختران دانش‌آموز و معلمان ساکن حاشیه دریاچه ارومیه با هدف اصلاح مصرف آب در حال اجراست.

نظرات بینندگان