arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۷۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۹ - ۲۱ آبان ۱۳۹۶

کرملین: بیانیه مشترک «پوتین» و «ترامپ» درباره سوریه قابل تفسیر نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی کاخ کرملین در پاسخ به برخی ابهامات مطرح شده درباره بیانیه اخیر روسای جمهور روسیه و آمریکا درباره سوریه تأکید کرد که متن این بیانیه طوری تنظیم شده که قابل تفسیر نیست.

به گزارش فارس، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کاخ کرملین تأکید کرد، متن بیانیه اخیر روسای جمهور آمریکا و روسیه درباره سوریه که در حاشیه اجلاس «اپک» در ویتنام منتشر شد، به نحوی تنظیم شده که هیچ سوء برداشت و یا سوء تفسیری از آن صورت نگیرد.

بنا بر گزارش روزنامه «ایزوستیا»، پسکوف در پاسخ به سوال برخی خبرنگاران در خصوص تلویحات ضمنی این بیانیه درباره خروج نیروهای حامی دولت سوریه از این کشور و نقش روسیه در این خصوص تأکید کرد: «این بیانیه نیاز به تفسیر ندارد چرا که یک متن مشخص است، می‌تواند خوانده شود و هیچ تفسیر دوگانه‌ای از متن آن صورت نمی‌گیرد.»

وی در ادامه گفت که این بیانیه پس از تنظیم در سطح کارشناسان، و پیش از انکه به تصویب سران دو کشور آمریکا و روسیه برسد، توسط «سرگئی لاوروف» و «رکس تیلرسون» وزرای خارجه روسیه و آمریکا مورد تأیید قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و «ولادیمیر پوتین»‌ رئیس‌جمهور روسیه پس از دیدار در حاشیه اجلاس اپک در ویتنام بیانیه مشترکی درباره سوریه صادر کردند.

در این بیانیه، سران دو کشور بر عزم خود برای مبارزه با گروه تروریستی داعش در سوریه تأکید کرده و توافق کردند تا از کانال‌های ارتباطی میان ارتش‌های دو کشور برای تضمین امنیت حمایت کنند.

علاوه براین پوتین و ترامپ در این بیانیه تأکید کرده‌اند که بحران سوریه راه‌حل نظامی ندارد.

نظرات بینندگان