arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۷۱۳۳
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۸ - ۲۱ آبان ۱۳۹۶

عضو مجلس خبرگان: برخی مدعی‌اند شیعه امیرالمؤمنین هستند اما می‌گویند با آمریکا کاری نداریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی دیگر از درس‌های قیام عاشورا مبارزه با طاغوت و استکبار است، برخی مدعی‌اند شیعه امیرالمؤمنین (ع) هستیم اما کاری با آمریکا نداریم، کاری با اسرائیل نداریم یعنی همان حرفی که خیلی‌ها در زمان امام حسین (ع) به حضرت می‌زدند.

به گزارش فارس، آیت‌الله احمد پروایی شامگاه شنبه در ویژه‌برنامه اربعین حسینی که به همت هیأت فرهنگی مذهبی ریحانة‌الحسین (س) در مسجد اهل بیت (ع) برگزار شد، اظهار کرد: حضور گسترده مردم کشورها در راهپیمایی عظیم اربعین که از قاره‌های دیگر جهان، نشان‌دهنده چراغ هدایت بودن حضرت سیدالشهدا (ع) در زمان حاضر است.

وی با بیان اینکه این که انسان به قرآن، نسبت به اسلام و مقدسات بی‌تفاوت نباشد، گفت: واژه غیرت صرفا در خصوص نوامیس نیست و دامنه وسیعی دارد، در کربلا نیز امام حسین (ع) دستور دادند دور خیام بانوان خندق بکنند و برای این خیام نگهبان تعیین شد، اما می‌بینیم احیای شعائر دینی اولویت اصلی این قیام است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: صحنه عاشورا صحنه غیرت، آزادگی، استقامت، شجاعت و گذشت است، عاشورا صحنه یادگیری نیکی کن در حق کسی است که به تو بدی کرد و این درس، درس ایثار و گذشت است که شهدا و خانواده‌های شهدای ما نیز این چنین هستند.

پروایی تصریح کرد: حضرت ابوالفضل (ع) یکی از نمادهای غیرت و مطیع امر رهبری است که در بزنگاه امام و رهبر خویش را رها نکرد و به ندای امام زمان خود به صورت لسانی و عملی وارد شد که شهید حججی با لبیک لسانی در مسیر لبیک عملی نیز گام برداشت.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه همان طور که در قیام عاشورا درس است در اجتماع اربعین نیز پیام وجود دارد بیان کرد: این فرموده پیامبر عزیز است که فرمودند ان فی قتل‌الحسین حراره فی قلوب المومنین لاتبردوا ابدا، در قتل حسین (ع) حرارتی است که هیچ وقت سرد نمی‌شود و می‌بینید هر سال مجالس عزای اباعبدالله باشکوه‌تر و باعظمت در برگزار می‌شود و مردم نیز با تمام خطرات ترسی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از درس‌های عاشورا احیای فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر است و نسبت به معروف حساس باشیم و آن را اشاعه دهیم و مردم را از منکرات بازداریم، اینکه می‌گویند عیسی به دین خود موسی به دین خود بی‌تفاوتی و توجیه است، پس آیات امربه‌معروف و نهی از منکر برای چیست؟ فرستادن رسل برای چیست؟ انبیا برای تذکر آمدند، امام حسین هم تذکر دادند هم‌زبانی و لسانی و هم عملی.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی دیگر از درس های قیام عاشورا مبارزه با طاغوت و استکبار است، برخی مدعی اند شیعه امیرالمؤمنین (ع) هستیم اما کاری با آمریکا نداریم، کاری با اسرائیل نداریم یعنی همان حرفی که خیلی‌ها در زمان امام حسین (ع) به حضرت می‌زدند، نظیر این افراد برادر امام حسین (ع)، محمد حنفیه بود که می‌گفت فعلا صبر کنید و قیام نکنید، حضرت فرمودند ما مامور به انجام وظیفه‌ایم و نتیجه باخدای بزرگ است.

پروایی افزود: ما نسبت به خداوند، نفس خود و مردم وظیفه‌داریم، حتی اینکه با خود چگونه باشیم گناه می‌کنیم و بعد توجیه می‌کنیم، یک لقمه هم یک لقمه است، هزار تومان هم مهم است اما بدانید آن آقایی که سه هزار میلیارد را خورده و یا دارد می‌خورد و به بیت‌المال دست‌درازی می‌کند از همین یک لقمه و هزار تومان شروع کرد، بی‌موالاتی نسبت به گناه حتی کوچک‌ترین آن باعث این مشکلات می‌شود.

نظرات بینندگان