arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۷۰۸۰
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۵ - ۲۱ آبان ۱۳۹۶

اجماع ملی در لبنان برای بازگشت حریری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سفیر روسیه در لبنان تاکید کرد، توافق نظر ملی مبنی بر لزوم بازگشت نخست وزیر مستعفی به کشورش برای روشن شدن رخدادهای صورت گرفته وجود دارد.

به گزارش انتخاب به نقل از النشره، الکساندر زاسیپکین، سفیر روسیه در لبنان با بیان این مطلب گفت: ما رویکردهای منسجم و متوازنی که میشل عون، رئیس جمهوری لبنان طی هفته اخیر اتخاذ کرده، می‌ستاییم.

سفیر روسیه خاطرنشان کرد: تعامل میشل عون درخصوص سلاح مقاومت و نقش وی یک رویکرد ملی است و صرفاً یک موضعی نیست که برای یک طرف یا گروه داخلی اهمیت داشته باشد. میشل عون اظهار امیدواری کرد که فرانسه نقش سازنده‌ای را در حل این مشکل ایفا کند. من هیچ کس را در این خصوص متهم نمی‌کنم، اما اگر مساله مبهمی رخ دهد، باید به خاطر منفعت ملی لبنان این امر شفاف‌سازی شود.

این مقام روس تصریح کرد، برای هر کشوری که نسبت به امنیت و ثبات خود احساس خطر کند، به ویژه اگر مشکلش ابعاد بین‌المللی داشته باشد، رفتن به شورای امنیت یک حق طبیعی است و باید تمامی پیامدها را در نظر گرفت.

وی خاطرنشان کرد، مشکل بسیار بزرگ‌تر از آن چیزی است که در مورد نخست وزیر مستعفی رخ داده است، چراکه اعمال فشاری از سوی عربستان، آمریکا و چه بسا اسرائیل بر ایران از طریق پرونده لبنان صورت می‌گیرد.

 

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان