arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۷۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۲ - ۲۱ آبان ۱۳۹۶

رویترز: ایران درخواست ماکرون را برای مذاکره درباره برنامه موشکی رد کرد

خبرگزاری رویترز گزارش داد ایران امروز یکشنبه درخواست امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه را برای مذاکره در خصوص موشکهای بالستیک تهران رد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرگزاری رویترز از دبی گزارش داد ایران امروز یکشنبه درخواست امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه را برای مذاکره در خصوص موشکهای بالستیک تهران رد و اعلام کرد برنامه موشکی ایران جنبه دفاعی دارد و به توافق هسته ای این کشور با قدرتهای جهانی مربوط نمی شود.

به گزارش «انتخاب»، به موجب این گزارش بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز ضمن رد این احتمال اعلام کرد : «فرانسه به خوبی از مواضع قاطع کشورمان در خصوص اینکه امور دفاعی ایران قابل مذاکره نیست ، آگاهی دارد.»

وی افزود : «ما بارها به مقامات فرانسوی گفته ایم که توافق هسته ای قابل مذاکره نیست و امکان اضافه شدن دیگر مسائل به برجام وجود ندارد.»

مکرون روز پنجشنبه در سفر به دبی با اشاره به شلیک موشک از یمن و رهگیری آن توسط عربستان سعودی گفته بود از برنامه موشکی بالستیک ایران بسیار نگران است . وی امکان اعمال تحریم های احتمالی را در رابطه با این فعالیتها مطرح کرده بود. مکرون گفته بود لازم است مذاکراتی در خصوص موشکهای بالستیک ایران آغاز شود.

نظرات بینندگان