arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۷۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۱ - ۲۱ آبان ۱۳۹۶

هوای تهران دوباره برای گروه‌های حساس ناسالم می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اظهار کرد: انتظار می‌رود کیفیت هوای تهران امروز و فردا در آستانه شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گیرد.

حسین شهبازی در گفت‌وگو با ایسنا، شرایط کیفی هوای تهران را پیش‌بینی کرد و گفت: وضعیت کیفی هوای بیشتر مناطق پایتخت طی امروز به دلیل احتمال افزایش غلظت ذرات معلق بر اثر وزش باد شدید، در آستانه شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است و انتظار می‌رود تا روز دوشنبه (۲۲ آبان ماه) شرایط کیفی هوای بیشتر مناطق شهر تهران در آستانه شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس باشد.

وی افزود: در شرایط فعلی تهران با شاخص ۹۴ در شرایط سالم قرار دارد ولی به دلیل افزایش غلظت گرد و غبار در آستانه شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ادامه گفت: پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا حاکی از افزایش میزان ناپایداری جوی طی امروز است و طی برخی ساعات به ویژه در بعدازظهر وزش باد شدید به بزرگی ۷ تا ۹ متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی و شمال غربی انتظار می‌رود.

به گفته شهبازی، این شرایط پابرجا نیست و فردا از میزان ناپایداری جوی کاسته خواهد شد و برای برخی ساعات وزش باد موثر به بزرگی ۳ تا ۵ متر برثانیه پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان اظهار کرد: این شرایط در روز سه‌شنبه (۲۳ آبان ماه) کمابیش ادامه دارد و طی برخی ساعات وزش باد موثر دور ازانتظار نیست همچنین دما طی دو روز آینده کاهش نسبی خواهد یافت.

پیش از این لیلا نظری -سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران- در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پیام رنگ‌ها در نمودار آلودگی هوا گفت: در هوای ناسالم برای گروه‌های حساس که به رنگ نارنجی نشانه‌گذاری می‌شود؛ مقدار (AQI) بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ قرار می‌گیرد و در نتیجه آن گروه‌های حساس اثرپذیری بیشتری از آلودگی هوا خواهند داشت. طبیعی است که در هوای ناسالم برای گروه‌های حساس افراد دارای مشکلات قلبی یا تنفسی، افراد مسن و کودکان باید از فعالیت طولانی‌مدت در فضای باز اجتناب کنند همچنین در هوای ناسالم برای همه گروه‌ها، کلیه شهروندان باید فعالیت طولانی مدت را محدود کنند.

نظرات بینندگان