arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۸ - ۰۶ بهمن ۱۳۸۹

تعطیلی پنج سرویس خارجی‌زبان بی‌بی‌سی

روز دوشنبه بی‌بی‌سی اعلام كرد حدود 200 وبسایت و 360 پست شغلی را از بخش آنلاین خود حذف می‌كند، این كار بخشی از برنامه‌ای است كه نتیجه‌اش 34 میلیون پوند صرفه‌جویی است. در این بین 606 تالار گفت‌وگو آنلاین با موضوع فوتبال تعطیل می‌شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«بی‌بی‌سی ورلد» به منظور صرفه‌جویی پنج سرویس خارجی زبان خود را تعطیل می‌كند.

به گزارش خبرآنلاین، در پی این اقدام از بین دو هزار و 400 فرصت شغلی حدود 650‌ شغل حذف می‌شود. قرار است چهارشنبه این خبر به كاركنان مجموعه داده شود.

این مجموعه به منظور صرفه‌جویی سالانه 46 میلیون پوند سرویس‌های مقدونیه، آلبانی، صربستان، انگلیسی برای ساكنان دریای كارائیب و پرتغالی برای آفریقا را حذف می‌كند.

بی‌بی‌سی این اقدام خود را صرفه‌جویی ناگزیر پس از لغو كمك‌های دولتی می‌داند. درحالیكه اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران این حركت را «وحشیانه» می‌خوانند.

اكتبر گذشته دولت بریتانیا اعلام كرد تامین هزینه بخش «سرویس جهان» بی‌بی‌سی از «دفتر امورخارجه» به عهده بی‌بی‌سی می‌افتد.

این سرویس كار خود را از سال 1932 آغاز كرده است و سالانه 272 میلیون دلار هزینه برای بی‌بی‌سی دربردارد. این سرویس در بخش‌های رادیو، تلویزیون و اینترنتی خود سالی 241 میلیون نفر بازدیدكننده دارد.

 

منافع ملی
گفته می‌شود بی‌بی‌سی چهارشنبه بیانیه‌ای صادر و برنامه تغییرات خود برای دو سال آینده را اعلام كند. قرار است دوسوم شغل‌های این مجموعه در طی 12 ماه اول حذف شوند.

همچنین قرار است برنامه‌های این مجموعه به هفت زبان دیگر نیز كاهش پیدا كنند. اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران گفته در برابر ساختمان این مجموعه در مركز شهر لندن تظاهراتی را ترتیب می‌دهد.

این اتحادیه همچنین نامه‌هایی به ریچارد اوتاوی، رئیس كمیته مجلس عوام امور خارجه و جان ویتینگ‌دیل، رئیس كمیته فرهنگ، رسانه و ورزش فرستاده تا در این تصمیم‌گیری تجدید نظر شود.

اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران گفت اگر گزارش‌های اولیه صحت داشته باشد این «حذف‌های شدید منافع ملی بریتانیا» را به خطر می‌اندازد.

جرمی دیر، دبیركل این اتحادیه گفت: «مسئولیت این حذف‌ها در سرویس بزرگ كشور در نهایت برعهده دولت است كه سیاست‌هایش كیفیت سرویس‌های عمومی در بریتانیا را نابود می‌كند.»

پیتر هوركس، مدیر اخبار جهان بی‌بی‌سی گفت این تغییرها «نشانه كاستی و نقص افراد و برنامه‌ها نیست.»

وی افزود: «این افراد و برنامه‌ها اهمیت بسیا بسیار بالایی برای مخاطبان و بی‌بی‌سی دارد. خیلی ساده این صرفه‌جویی لازم است چون بخش بزرگی از بودجه بی‌بی‌سی كه از سوی دفتر امورخارجه تامین می‌شد حذف شده است.»

وی در خاتمه گفت: «ما باید بر زبان‌هایی تمركز كنیم كه بیشترین تقاضا را دارند. جایی كه بیشترین تاثیر را می‌گذاریم.»

روز دوشنبه بی‌بی‌سی اعلام كرد حدود 200 وبسایت و 360 پست شغلی را از بخش آنلاین خود حذف می‌كند، این كار بخشی از برنامه‌ای است كه نتیجه‌اش 34 میلیون پوند صرفه‌جویی است. در این بین 606 تالار گفت‌وگو آنلاین با موضوع فوتبال تعطیل می‌شوند.

مجموعه بی‌بی‌سی اعلام كرد این تغییرات موجب متمایزتر شدن وبسایت‌هایش و همچنین كاهش رقابت با سایت‌های تبلیغاتی می‌شود.

برچسب ها: بی بی سی
نظرات بینندگان