arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۶۹۹۵
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۰ - ۲۱ آبان ۱۳۹۶

انتقاد شدید شهردار بارسلونا از رهبر برکنار شده کاتالونیا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شهردار بارسلونا دولت برکنار شده کاتالونیا را به سرپرستی و رهبری یک "فاجعه" در تلاش‌هایشان برای جدایی از اسپانیا، متهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آدا کولائو، شهردار بارسلونا درست چند ساعت قبل از شرکت در راهپیمایی در مرکز کاتالونیا که از سوی گروه‌های از حامیان استقلال سازمان‌دهی شده بود، به شدت از تلاش غیرمسئولانه کارلوس پوجدمون، رهبر برکنار شده کاتالونیا که باعث شد اسپانیا در یک بحران سیاسی گرفتار شود، انتقاد کرد.

کولائو در نشست اعضای حزبش گفت: آنها باعث تحریک تنش‌ها شدند و اطلاعیه یک جانبه‌ای را درخصوص استقلال کاتالونیا از اسپانیا اعلام کردند که اکثریت با آن مخالف هستند.

وی افزود: آنها مردم را به خاطر منافع خودشان فریب دادند.

پس از آنکه نتیجه رفراندوم کاتالونیا به رای آری درخصوص جدایی از اسپانیا ختم شد، قانونگذاران کاتالونیا در 27 اکتبر رای به اعلام استقلال دادند. اما این منطقه شخصا درخصوص این مساله نیز به شدت دچار تفرقه و اختلاف شده و مخالفان استقلال می‌گویند که رفراندوم اول اکتبر که از سوی دادگاه عالی اسپانیا به عنوان امری غیرقانونی رد شده بود، از سوی گروه‌ها، ‌احزاب و افرادی که مخالف این جدایی بودند، تحریم شده بود.

کولائو شخصا مخالف استقلال است اما می‌گوید وی از یک رفراندومی رسمی و آزاد درخصوص این مساله حمایت می‌کند.

گروه‌های حامی استقلال روز شنبه خواستار برگزاری اعتراضات گسترده در بارسلونا علیه مقامات سابق و محبوس شده کاتالونیایی شدند؛ افرادی که پس از اعلام استقلال از سوی دولت مرکزی اسپانیا اخراج شدند.

نظرات بینندگان