arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۶۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۸ - ۲۱ آبان ۱۳۹۶

نوبخت: برای مقابله با تحریم کاتسا آماده شده‌ایم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا نوشت: سخنگوی دولت با اشاره به برگزاری منظم نشست سران قوا و وجود تفاهم کامل بین رئیسان سه قوه، سرمایه‌گذاری را موضوعی مهم برای توسعه کشور دانست و گفت: میزان سرمایه‌گذاری خارجی در کشور، بعد از برجام حدود 10 برابر افزایش داشته است.

محمدباقر نوبخت غروب شنبه در نشست خبری در رشت با اشاره به انجام بیش از 13 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور طی سال گذشته ادامه داد: با توجه به ساز و کارهایی که دولت آمریکا ایجاد کرده، شرایط تیره ای در روابط اقتصاد بین الملل بوجود آمده اما وضعیت در آینده می تواند بهبود یابد.

وی افزایش 10 برابری میزان سرمایه گذاری خارجی بعد از برجام را بیانگر عملکرد صحیح دولت خواند و گفت: تامین منابع داخلی را از طریق تسهیلات به بخش غیردولتی برای فعال کردن بخش های راکد در دستور کار دادیم. آنچه که دولت انجام داد افزایش سرمایه گذاری داخلی به میزان 7.1 درصد بود و برای رسیدن به رشد 8 درصدی در اقتصاد، باید سالانه 770 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری ایجاد شود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: خوشبختانه تفاهم کاملی بین سه قوه وجود دارد و اینکه گفته می شود هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی بخش خصوصی است، بیانگر آن است که این ظرفیت داخلی وجود دارد و نیاز به اهتمام هر سه قوه است تا از ظرفیت سرمایه گذاران داخلی، استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: از نظر جمهوری اسلامی ایران مذاکرات مربوط به برجام به اتمام رسیده و اکنون درحال انجام موارد ذکرشده در این توافق نامه بین المللی هستیم و تنها انتطار ما از طرف های مقابل، اجرای کامل مفاد برجام است.

نوبخت با بیان اینکه درخصوص ابزارهای دفاعی کشورمان، با هیچکس مذاکره نمی کنیم، افزود: ایران اسلامی هر اقدامی را که برای دفاع از مرزهای سرزمینی و تامین امنیت مردم و کشور لازم بداند، انجام می دهد.

سخنگوی دولت گفت: بعد از تجمیع تحریم ها علیه ایران در طرح قانون کاتسا که یک روش غیر مرسوم و غیر معمول است، ضمن محکوم کردن این موضوع، برای اقدام متقابل آماده شده ایم. برای بررسی مغایرت کاتسا با برجام، تیمی برای رصد اقدامات و کنش های سیاسی دولت آمریکا از سوی شورایعالی امنیت ملی انتخاب شده اند و کارگروه آن فعال شده و بعد از ارائه گزارش، اقدام متقابل صورت می گیرد.

برچسب ها: نوبخت ، کاتسا
نظرات بینندگان