arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۶۸۵۳
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۴ - ۲۰ آبان ۱۳۹۶

بارزانی خواستار از سرگیری گفتگوهای بغداد و اربیل شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس پیشین اقلیم کردستان عراق طی مصاحبه با شبکه خبری «سی.ان.ان» از آمادگی اربیل برای از سرگیری مذاکرات با بغداد خبر داد.

 به گزارش انتخاب به نقل از میزان، رئیس پیشین اقلیم کردستان عراق طی مصاحبه با شبکه خبری «سی.ان.ان» از آمادگی اربیل برای از سرگیری مذاکرات با بغداد خبر داد.

بارزانی خواستار از سرگیری گفتگوهای بغداد و اربیل شد

مسعود بارزانی در این مصاحبه ضمن اشاره به دیدار با مقامات آمریکا و انگلیس و سازمان ملل پیش از برگزاری همه‌پرسی گفت: انها خواستار به تعویق انداختن همه‌پرسی یودند اما به ما قول ندادند که در صورت به تعویق افتادن همه‌پرسی، از آن حمایت خواهند کرد.

وی در پاسخ به سوالی که درباره موضع کشورهای جهان در قبال این همه‌پرسی شرسیده شده، این همه‌پرسی را حق مردم اقلیم کردستان عنوان کرده و می‌گوید: ما نمی‌توانستیم تا ابد به دنبال متقاعد کردن آنها باشیم.

بارزانی در ادامه یا اشاره به حضور نیروهای پیشمرگه در عملیات آزادسازی موصل گفته است: پیام من این است که سال گذشته ما در عملیات موصل کمک زیادی به شما کردیم. اگر پیشمرگه نبود نمی توانستید موصل را آزاد کنید.به منطق و خرد رجوع کنید و مسائل به وجود آمده با اقلیم کردستان را از طریق گفتگو حل کنید زیرا جنگ و خشونت به خونریزی و خرابی کل عراق منجر می شود.

نظرات بینندگان