arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۶۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۱ - ۲۰ آبان ۱۳۹۶

فرمانده آمریکایی: چین در عرصه هوا فضا ۵ برابر جلوتر از آمریکاست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یکی از مقام‌های ارشد نیروی هوایی آمریکا براین باور است با وجود آنکه آمریکا در زمینه هوافضا از هر کشور دیگری جلوتر است، اما دولت چین در این زمینه پنج برابر جلوتر از ایالات متحده قرار دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سی.ان.بی.سی، "استیو کواست"، یکی از ژنرال‌های نیروی هوایی آمریکا و رئیس دانشگاه هوانیروز در پایگاه نیروی هوایی مکسول گفت: دولت ایالات متحده باید تمامی استعدادهای درست را در زمینه تسریع در سفر به فضا و همچنین پیش افتادن از چین در این زمینه به کار بگیرد.

وی ادامه داد: پیشرفت در زمینه حوزه صنعت هوافضا یک مساله اصلی در نیروی هوایی آمریکا و صنعت هوافضا محسوب می شود. ما هم می‌توانیم مثل چین تنها پنج سال تا سفر فضایی فاصله داشته باشیم اگر که محکم و قاطع بخواهیم این کار را انجام دهیم.

این مقام ارشد نیروی هوایی آمریکایی همچنین گفت: ارتش‌های جهان به زودی می‌توانند بین زمین و ماه سفرهای فضایی انجام دهند. این مساله به یکی از موضوعات مهم در میان کشورهایی بدل شده است که در زمینه هوافضا به پیشرفت‌های زیادی دست پیدا کردند. چین در حال ساخت یک ناوگان در فضاست که حتی بهتر از گرانش زمین کار می کند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مسائل مهم که باید به آن اشاره کرد تداوم آزمایش های موشکی کره شمالی و پرتاب موشک به فضاست. اگر این روند از سوی پیونگ یانگ ادامه پیدا کند و کره شمالی یک پالس الکترومغناطیسی در فضا ساطع کند، ما دیگر دستمان به فضا نمی‌رسد. مفهموم جنگ ستارگان که در دوران جنگ سرد مطرح شد، بسیار استراتژیک بود. اما هرقدر که آمریکا در فضا قدرت نمایی کند به همان میزان تهدیدها از جانب یک موشک کم می‌شود. باید به این مساله اشاره کرد که صنعت هوافضا در ۳۰ سال آتی آسیب پذیرتر می‌شود. البته هنوز زود است که بخواهیم درباره نیروی نظامی نوین در فضا فکر کنیم.

نظرات بینندگان