arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۶۷۴۷
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۰۸ - ۲۰ آبان ۱۳۹۶

تیلرسون: نیروهای خارجی باید لبنان را ترک کنند؛ چه از ایران چه از سوریه/ درباره ادعای ایرانی بودن موشک شلیک شده به ریاض باید شواهد متقن به دست بیاوریم

وزیر امور خارجه آمریکا در پی بحران در خاورمیانه نسبت به استفاده از لبنان در جنگ‌های نیابتی منطقه هشدار داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اولین واکنش علنی تیلرسون به تحولات لبنان: سعد حریری را به عنوان نخست‌وزیر می‌شناسیم

وزیر خارجه آمریکا گفت: هر چقدر نیروهای خارجی در لبنان حضور دارند، باید این کشور را ترک کنند.

به گزارش «انتخاب» به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در حالی که در سفر شرق آسیا به سر می برد، درخصوص مسائل لبنان به طرح ادعاهای بی پایه علیه ایران پرداخت.

او گفت: به دقت مسائل لبنان را رصد می کنیم و حمایت از دولت قانونی لبنان را تشویق می کنیم و از طرف های خارجی می خواهیم که از این کشور فاصله بگیرند.

تیلرسون با ادعای حضور نیروهای ایرانی در لبنان، افزود: هر چقدر نیروهای خارجی در لبنان حضور دارند، چه از ایران چه از سوریه و چه از هرجای دیگر، باید آنجا را ترک کنند.

وزیر خارجه آمریکا درباره وضعیت سعد حریری نخست وزیر لبنان در عربستان سعودی گفت که عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی مدعی شده حریری به خواسته خود استعفا کرده است.

تیلرسون همچنین با اشاره به اینکه خانواده حریری مدتی در عربستان زندگی کرده اند، ادعا کرد که هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه که سعودی ها حریری را برخلاف خواسته خود نگاه داشته باشند، سراغ ندارد.

وی افزود: امیدوارم که اگر حریری هنوز قصد خروج (از عربستان) داشته باشد، این کار را انجام دهد تا دولت لبنان بتواند به عملکرد عادی برگردد.

تیلرسون درباره ادعای ایرانی بودن موشکی که نیروهای یمنی به ریاض شلیک کردند، گفت: گمان می کنم اگر بتوانیم با شواهد متقن این موضوع را تایید کنیم، به تصمیم گیری درباره اقدام بعدی به ویژه در شورای امنیت سازمان ملل کمک کند، اما مایلیم که ابتدا شواهد متقن را در این باره به دست آوریم.

شنبه شب گذشته یک فروند موشک بالستیک از سوی نیروهای یمنی شلیک شد که به فرودگاه ملک خالد در ریاض پایتخت عربستان اصابت کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان