arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۶۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۲ - ۱۸ آبان ۱۳۹۶

پاسخ اربیل به اظهارات العبادی: در بودجه دولت اشاره‌ای به پیشمرگه‌ها نشده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دولت اقلیم کردستان عراق با صدور بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات اخیر حیدر العبادی خواهان بازنگری در بودجه اختصاص یافته به کارمندان این اقلیم و توجه بیشتر به نیروهای پیشمرگ شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، در بیانیه صادره از سوی دولت اقلیم کردستان عراق آمده است: حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در کنفرانس هفتگی خود به برخی مسائل مربوط به اقلیم کردستان اشاره کرد. ما از طرح العبادی مبنی بر اقدام دولت فدرال برای تامین حقوق‌ها و درآمدها استقبال می‌کنیم و آماده‌ایم تمام اطلاعات مربوط به حقوق کارمندان اقلیم را ارسال کنیم.

دولت کردستان عراق از العبادی خواست در چارچوب اختیاراتش بودجه تخصیص یافته شده به درآمدهای کارمندان این اقلیم که بالغ بر 334 میلیارد دینار عراقی در یک ماه برای تمام کارمندان اقلیم است، بازنگری کند.

در این بیانیه تاکید شده است: در بودجه دولت فدرال هیچ اشاره‌ای به نیروهای پیشمرگ نشده و تنها یک اشاره کوتاه در زمینه موارد اختصاص یافته به نیروهای زمینی وابسته به وزارت دفاع شده است. این در حالی است که ما انتظار داشتیم فداکاری‌های نیروهای پیشمرگ در کنار نیروهای عراقی بیشتر از این مورد توجه قرار گیرد.

در این بیانیه آمده است: روند تحویل دادن نفت اقلیم کردستان به دولت فدرال عراق نیازمند یک چارچوب قانونی به همراه اعطای تضمین‌های لازم درخصوص درآمدهای مالی این اقلیم است.

نخست وزیر عراق روز سه‌شنبه از همکاری افراد فاسد و قاچاقچیان نفت در اقلیم کردستان عراق خبر داده و اعلام کرده بود که اکثر کارمندان در این اقلیم و نیروهای پیشمرگ عملکرد نادرستی دارند.

از سوی دیگر حیدر العبادی دستور آغاز تحقیقات در پرونده بازداشت شدگان توسط نیروهای امنیتی کرد را بعد از تظاهرات در کرکوک صادر کرد.

ده‌ها خانواده چهارشنبه در تظاهراتی شکایت‌هایی را در زمینه مواخذه مسؤولان ربوده شدن فرزندان‌شان از سال‌ها پیش ارائه کردند.

تظاهرکنندگان خواستار روشن شدن وضعیت فرزندان‌شان شدند که در زندان‌های نیروهای کرد ناپدید شده‌اند.

نظرات بینندگان