arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۶۴۰۵
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۳ - ۱۷ آبان ۱۳۹۶

وزیر خارجه انگلیس: برجام حاصل ۱۳ سال دیپلماسی خستگی‌ناپذیر است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه انگلیس در آستانه دیدار با مقامات آمریکا درباره «برجام» اعلام کرد: توافق هسته ای حاصل ۱۳ سال دیپلماسی خستگی‌ناپذیر است و لذا اکنون زمان مناسبی برای به خطر انداختن آن نیست.

به گزارش مهر به نقل از وبگاه دولت انگلیس، «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس برای رایزنی درباره توافق هسته ایِ ۱۴ جولای سال ۲۰۱۵ (۲۳ تیرماه ۱۳۹۴) موسوم به «برجام» با مقامات آمریکا به این کشور رفته است.

بر این اساس، وی قرار است درباره اهمیت توافق هسته ای با آن ها به رایزنی بپردازد.

در بیانیه صادره در این خصوص آمده است: توافق هسته‌ ای ایران، دنیا را امن‌ تر می‌ کند. به همین دلیل، حیاتی است که جامعه بین‌ الملل به آن پایبند بمانند.

بیانیه مذکور می افزاید: این توافق پابرجاست و باعث شد ایران ۹۵ درصد از ذخایر اورانیوم خود را کاهش دهد. اینها نکاتی هستند که در جریان دیدارهایم در آمریکا مطرح خواهم کرد.

این بیانیه بدون اشاره به ماهیت دفاعی برنامه موشکی ایران به نقل از جانسون افزوده است: حمایت از توافق هسته‌ ای به این معنی نیست که نباید علیه رفتارهای مخرب ایران در حوزه‌ های دیگر، از جمله برنامه موشک بالستیک و رفتارهای غیرقابل توجیه این کشور انتقاد کنیم.

در ادامه وی گفت: برجام حاصل ۱۳ سال دیپلماسی خستگی‌ناپذیر میان انگلیس، آمریکا، کشورهای اروپایی و ایران بوده است؛ لذا اکنون زمان مناسبی برای به خطر انداختن توافق مذکور نیست، بلکه وقت آن رسیده است تا آمریکا و انگلیس بر اساس قدرت روابط میان خود بر فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه تمرکز کنند!

نظرات بینندگان