arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۶۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۰ - ۱۷ آبان ۱۳۹۶

صدور احکام 24 شهردار استان قزوین

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل امور شهری استانداری قزوین گفت: پس از آغاز به کار دوره پنجم شوراهای اسلامی تاکنون احکام 24 شهردار استان صادر شده است.

به گزارش ایرنا، رضا گروسی روز چهارشنبه در نشست مجمع شهرداران استان قزوین افزود: تنها حکم شهردار قزوین باقی مانده که بزودی از سوی وزارت کشور صادر می شود.
وی با اشاره به نگرش های سیاسی شهرداران انتخاب شده توسط شوراهای اسلامی شهرها،افزود: از 24 شهردار انتخاب شده 21 تن اعلام کرده اند که اصلاح طلبند و سه نفر نیز گرایش خود را اصولگرا اعلام کرده اند.
این مسئول با اشاره به سوابق اعضای شورای اسلامی شهرهای استان در دوره های چهارم و پنجم،گفت: در دوره چهارم 60 نفر سابقه شورایی و در دوره پنجم 67 نفر سابقه شورایی داشته اند و در مجموع در دوره چهارم 155 نفر و در دوره پنجم 139 نفر اعضای شورای شهر استان بوده اند.
وی یادآور شد: 75 درصد جمعیت استان در 10 درصد مساحت استان یعنی شهرها زندگی می کنند و اگر مدیران برنامه مدون و قابل قبولی را در این مکان ها داشته باشند، بدون شک در تکریم شهروندان گام اساسی برخواهیم داشت.

**70درصد رضایت مندی مردم از حاکمیت به فعالیت شهرداری ها مربوط است
معاون هماهنگی امور عمرانی استان قزوین نیز در این نشست گفت: بررسی ها نشان می دهد هفتاد درصد رضایت مندی مردم از حاکمیت به فعالیت شهرداری ها مربوط است.
علی فرخ زاد گفت: در سال های گذشته یک هزار و 350 میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری های استان پرداخت شد و امسال با تغییری که در شیوه پرداخت این بودجه صورت می گیرد امیدواریم شاهد تقلیل دریافتی شهرداری های کوچک نباشیم.
فرخزاد خاطر نشان ساخت:با وضعیت کنونی در حوزه ساخت و ساز و رکود این حوزه نیاز داریم که برای توانمندی شهرهای کوچک برنامه ریزی بهتری داشته باشیم.
وی با بیان اینکه شهرداری قزوین الگویی برای سایر شهرها است،افزود: برنامه های اجرا شده در این شهر باید مورد توجه مدیران شهری استان قرار بگیرد.
استان قزوین 25 شهردار و 530 دهیار دارد.

اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید

        

برچسب ها: شهردار ، قزوین
نظرات بینندگان