arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۶۲۲۲
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۰۹ - ۱۷ آبان ۱۳۹۶

طرح سنای آمریکا در آستانه سفر ترامپ به چین: تحریم بانک‌های چینی مرتبط با کره شمالی

در آستانه سفر رئیس جمهوری آمریکا به چین، کمیته امور بانکی، مسکن و شهری سنای این کشور طرحی تصویب کرد که بانک های چینی مرتبط با کره شمالی را تحریم می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در آستانه سفر رئیس جمهوری آمریکا به چین، کمیته امور بانکی، مسکن و شهری سنای این کشور طرحی تصویب کرد که بانک های چینی مرتبط با کره شمالی را تحریم می کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تا ساعاتی دیگر وارد پکن خواهد شد، یک کمیته در سنای آمریکا طرحی برای تحریم بانک های چینی تصویب کرد.

این طرح برای اعمال تحریم الزام آور علیه آن دسته از بانک ها و موسسه های مالی چین که برای دور زدیم تحریم های آمریکا و سازمان ملل به کره شمالی کمک می کنند، تدوین شده اما هنوز برای قانون شدن نیاز به تصویب در صحن سنا دارد.

طرح جدید همچنین شرکت هایی را که اقدام به واردات زغال سنگ، آهن، سرب و غذاهای دریایی از کره شمالی کنند، مجازات می کند.

مواد و محصولاتی که در این طرح واردات آن از کره شمالی ممنوع شده، بالغ بر یک سوم از صادرات این کشور در سال 2016 میلادی می شوند.

طرح سنای آمریکا همچنین رئیس جمهوری این کشور را ملزم می کند که پیش از پایان دادن یا تعلیق هر تحریمی کنگره را در جریان قرار دهد.

این در حالی است که دولت آمریکا پیشتر از چنین مکانیسمی که در تحریم های روسیه نیز توسط کنگره گنجانده شده بود انتقاد کرده و آن را باعث محدودیت دولت در مذاکرات و تشویق کشورهای هدف تحریم به همکاری دانسته بود.

دولت ترامپ همچنین قبلا از این کمیته سنای آمریکا خواسته بود که قانونی وضع نکند که مانع اجبار کره شمالی به نشستن بر سر میز مذاکره شود.

ترامپ در حال حاضر در کره جنوبی به سر می برد و در این سفر با تعدیل لحن خود نسبت به کره شمالی، از این کشور خواست پای میز مذاکره بیاید.

برچسب ها: سنا ، بانک ، چین
نظرات بینندگان