arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۶۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۲۰ - ۱۶ آبان ۱۳۹۶

گفتگوی روحانی و رئیس جمهور لبنان در مورد استعفای حریری+جزئیات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روحانی در تماس تلفنی با میشل عون، روابط تهران و بیروت را روابط بسیار دوستانه و رو به توسعه خواند.

به گزارش «انتخاب»، رییس‌جمهور ایران اسلامی سه‌شنبه شب در گفتگوی تلفنی با رییس‌جمهور لبنان اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار حفظ صلح و ثبات در کشورهای منطقه و از جمله لبنان است.

روحانی با بیان اینکه ملت لبنان اعم از گروه های سیاسی و نمایندگان مذاهب و طوایف پیوسته با وحدت و همدلی خود موفق شده اند از مشکلات بزرگ عبور کنند ، گفت: بی تردید امروز نیز ملت بزرگ لبنان با درایت قادر خواهند بود از این فتنه جدید به خوبی عبور کنند و اجازه نخواهند داد لبنان به میدانی برای نزاع قدرتهای بیرون از این کشور و فرصتی برای حضور مجدد تروریست ها تبدیل شود.

رییس‌جمهور با اشاره به سخنان رییس جمهور لبنان مبنی بر آرامش و ثبات در لبنان و هوشیاری مردم در قبال موضوعات ایجاد شده ، گفت: بی تردید با مدیریت، درایت و تجربیات ارزشمند شما و هوشیاری ملت و ارتش لبنان ، به خوبی ثبات در آن کشور حفظ خواهد شد.

رییس جمهور لبنان نیز در این تماس تلفنی ، خواهان گسترش و تعمیق بیش از پیش روابط تهران – بیروت در حوزه های مورد علاقه دو کشور شد.

میشل عون همچنین به تحولات اخیر کشورش و استعفای سعد حریری نخست وزیر اشاره کرد و گفت: وضعیت کنونی هر چند دشوار است اما آرامش و ثبات در لبنان برقرار است و مردم نسبت به این تحولات کاملا هوشیارند.

وی اظهارداشت: در مجموع به رغم برخی صداهای بسیار بسیار ضعیف که می خواهند در لبنان فتنه ایجاد کنند ، لبنان و لبنانی ها در آرامش به فعالیت خود ادامه می دهند .

رییس جمهور لبنان همچنین ابراز امیدواری کرد که در فرصتی مناسب از تهران دیدار رسمی داشته باشد.

نظرات بینندگان