arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۶۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۸ - ۱۶ آبان ۱۳۹۶
آیا باز هم "سندسازی" در کار است؟

«سفته» راهکاری که موقتا سرخابی‌ها را آسیایی کرد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سه تیم استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی با اعتراض به مطالبه اشخاص حقیقی و حقوقی، در ازای بدهی خود، نزد کمیته تعیین وضعیت سفته گرو گذاشته‌اند تا با تایید این کمیته مبنی بر تلاش برای حل مشکلات، مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست بیاورند. راهکاری که بنظر می‌رسد بیشتر حذف صورت مساله است تا حل مشکل.

به گزارش انتخاب، بدهی هنگفت باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی بر کسی پوشیده نیست اما وزارت ورزش در آخرین ساعات منتهی به دریافت اسناد و مدارک از سوی کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای مدعی شد که مشکل این سه تیم حل شده و در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا حضور خواهند داشت.

این در حالی است که طلب‌کاران این سه باشگاه می‌گویند نه پولی به آنها پرداخت شده و نه تماسی برای توافق دو طرفه حاصل شده است. از طرفی اعضای کمیته بدوی هم می‌گویند تا روزهای گذشته خبری از حل کامل مشکلات نبوده است. این تضاد چگونه قابل حل است؟

کلید پاسخ به این ابهامات در دستان مدیران "باهوش!" این باشگاههاست که همانند دفعات گذشته به جای پرداخت مطالبات و توافق با شاکیان، یک راهکار فراقانونی (بخوانید دور زدن قانون) یافته‌اند.

از قرار معلوم، این باشگاه‌ها ابتدا ایراداتی را به مبالغ تعیین شده از سوی کمیته انضباطی و کمیته استیناف برای پرداخت مطالبات به بازیکنان و مربیان طلبکار گرفته‌اند و به ازای مبالغ بدهی خود، نزد کمیته تعیین وضعیت سفته گرو گذاشته‌اند تا جایگزین مقدار بدهی‌های‌شان به اشخاص حقوقی و حقیقی شود تا با این کار، بررسی مجدد پرونده‌ها به جریان بیفتد.

از طرفی کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان هم تلاش هر سه تیم برای عمل تعهداتشان را تایید خواهد کرد و به این صورت هر سه تیم بدون این که مشکل مالی داشته باشند، مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست خواهند آورد و تا فصل آینده خیال خود را از بابت حذف از آسیا راحت می‌کنند و بعد از بررسی مجدد پرونده طلب‌کاران، فکری درباره پرداخت بدهی‌های‌شان کنند.

پیش از این هم زمانی که نمایندگان AFC برای بازدید امکانات و شرایط حرفه‌ای باشگاه‌های ایرانی به ایران سفر می‌کردند، باشگاه‌ها با همکاری فدراسیون و سازمان لیگ وقت، با سندسازی، امکانات باشگاه‌ها را مطلوب نشان می‌دادند و به این ترتیب، امتیاز زیادی از لیگ ایران کسر نمی‌شد و سال به سال هم بر تعداد سهمیه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا اضافه شد. هرچند این بار، AFC کار را بسیار جدی گرفته و فیلترهای سنجش کیفیت خود را بسیار قوی‌تر کرده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان