arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۶۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۲ - ۱۶ آبان ۱۳۹۶

شیوع بیماری‌های اسهالی در عراق/ زائران آب سالم مصرف کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به شیوع بیماری‌های اسهالی در عراق، بر لزوم رعایت نکات بهداشتی در ایام اربعین از سوی زائران تاکید کرد.

وکتر شکراله سلمان‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: معاینه زوار توسط نیروهای بهداشت محیط مستقر در پایگاه‌های سلامت در مرزهای چذابه و شلمچه هنگام ورود و خروج در حال انجام است.

وی افزود: در صورت موارد شبه‌آنفلوآنزا درمان این بیماران در محل مرز انجام می‌شود و در صورتی که بیماری شدید باشد، با انتقال به بیمارستان بستری خواهند شد.

سلمان‌زاده بیان کرد: در این معاینات تقریبا روزانه سه تا چهار مورد بیمار مبتلا به آنفلوآنزا در مرزهای خوزستان مشاهده می‌شود. البته این بیماری شدید نیست و در حال حاضر در کشور ما نیز شایع است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر در کشور عراق بیماری‌های اسهالی شایع شده است که لازم است زائران جهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری‌ها نکات بهداشتی را در کشور عراق رعایت کنند.

سلمان‌زاده اظهار کرد: به زوار توصیه می‌شود در کشور عراق حتما از آب آشامیدنی سالم و بطری‌های بسته‌بندی استفاده کنند. همچنین از مصرف سبزیجات و کاهو به همراه غذا جداً پرهیز کرده و حتما غذای گرم مصرف کنند.

برچسب ها: اربعین ، عراق ، کربلا
نظرات بینندگان