arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۵۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۰ - ۱۶ آبان ۱۳۹۶

اعلام اسامی چهار متهم دیگر قتل برادر رهبر کره شمالی

دادگاه عالی مالی اسامی واقعی چهار مرد را که گفته می شود از متهمان اصلی پرونده قتل 'کیم جونگ نام ' برادر ناتنی رهبر کره شمالی هستند، آشکار ساخت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دادگاه عالی مالی اسامی واقعی چهار مرد را که گفته می شود از متهمان اصلی پرونده قتل 'کیم جونگ نام ' برادر ناتنی رهبر کره شمالی هستند، آشکار ساخت.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، تاکنون صرفا 'سیتی عایشه' 25 ساله از اندونزی و 'دوآن تی هیونگ' 28 ساله از ویتنام به عنوان متهمان اصلی قتل 'کیم جونگ نام' برادر ناتنی رهبر کره شمالی معرفی شده بودند.

این دو نفر براساس فیلم های دوربین های مداربسته فرودگاه بین المللی شماره دو کوالالامپور متهم هستند که در روز 25 بهمن ماه سال گذشته (13 فوریه سال جاری) ماده شیمیایی عامل اعصاب به نام 'وی.ایکس' که مصرف آن توسط سازمان ملل ممنوع اعلام شده است، را به صورت 'کیم جونگ نام' مالیده و باعث مرگ وی شدند.

آنها پیش تر در ماه جولای (مرداد 96) در دادگاه عالی شهر 'شاه عالم' مرکز ایالت سلانگور حضور یافتند که در این محاکمه رسیدگی به این دادرسی را به روز دوم اکتبر (10 مهر) موکول کرد.

هر دو متهم اندونزیایی و ویتنامی در دادگاه نخست در دفاع از خود ادعا کردند که تصور آنها این بود که در یک برنامه طنز تلویزیونی دوربین مخفی شرکت کرده و روغن بچه به صورت مقتول مالیده اند.

روز گذشته دادگاه عالی مالزی اسامی واقعی چهار مرد دیگر مظنون در این پرونده را آشکار ساخت.

این افراد با اسامی مستعار چانگ، آقای Y ،هاناموری گرندپا، عمو و جیمز شناخته می شدند که اکنون اسامی واقعی آنها 'هونگ سون ساک' ، 'ری جی هیون' 33 ساله ، 'ری جائه نام' 57 ساله و 'او لونگ جیل 55 ساله' اعلام شد.

براساس اطلاعات ارائه شده دادگاه، 'هونگ سونگ هاک 'با نام مستعار آقای چانگ در 31 ژانویه 2017 وارد مالزی شد و در 13 فوریه سال 2017 از این کشور خارج شد.

'ری جی هیون' نیز به عنوان آقای Y شناخته شده است که در 4 فوریه 2017 وارد مالزی شد و در 13 فوریه 2017 از این کشور خارج شده است.

'ری جائه نام' هم با نام مستعار هاناموری در تاریخ 1 فوریه 2017 وارد مالزی و در 13 فوریه 2017 از آن خارج شده است.

علاوه بر این'یانگ گیل' با نام جعلی جیمز در 7 فوریه 2017 وارد مالزی و در 13 فوریه 2017 این کشور را ترک کرده است.

براساس این گزارش ، جائه نام و هونگ سونگ پس از خروج از مالزی به اندونزی رفته اند.

قتل برادر رهبر کره شمالی در ماه های نخست روابط کوالالامپور و پیونگ یانگ را به شدت تحت تاثیر قرار داد به نحوی که هر دو کشور سفیران طرف مقابل را اخراج کردند.

مالزی که تا پیش از این رخداد یکی از دوستان نزدیک 'پیونگ یانگ' بود، روابطش را با این کشور بسیار کاهش داد و به تازگی اعلام کرد که تمام واردات خود از کره شمالی را تحت عنوان بخشی از تلاش جهانی برای بستن منابع مالی که به برنامه هسته ای و موشکی این کشور کمک می کند ،قطع کرده است.

منابع خبری پیش تر گزارش دادند که مالزی درحال بررسی بستن سفارت خود در پیونگ یانگ است.

نظرات بینندگان