arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۵۹۷۴
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۸ - ۱۶ آبان ۱۳۹۶

ترامپ قانون وضعیت اضطراری در قبال ایران را تمدید کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهوری آمریکا، به کنگره اعلام کرد که قانون 36 ساله وضعیت اضطراری در قبال ایران را تمدید کرده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، کاخ سفید اعلام کرد، حالت اضطرار ملی که نخستین بار چهاردهم نوامبر هزار ونهصد و هفتاد و نه درباره ایران مقرر شده است،‌ باید پس از چهاردهم نوامبر دو هزار و هفده میلادی نیز همچنان برقرار باشد.

به گزارش روزنامه واشنگتن تایمز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، به کنگره اعلام کرد که قانون 36 ساله وضعیت اضطراری در قبال ایران را تمدید کرده است.
ترامپ در روز دوشنبه در نامه ای به کنگره اعلام کرد که این قانون را- که پس از بحران مربوط به گروگان گیری در سال 1979 در قابل ایران اعمال شده است- تمدید کرده است.
روسای جمهور قبلی آمریکا نیز این قانون که سالانه در 14 نوامبر-مطابق با سالگرد تسخیر سفارت آمریکا در ایران- به انقضا می رسد را تا کنون تمدید کرده اند. اما در ارتباط با ترامپ باید گفت که این مساله به ادامه روابط پر تنش با ایران دامن می زند.
در متن نامه رئیس جمهور آمریکا آمده است: «روابط ما با ایران هنوز عادی نشده است و در نتیجه روند اجرای توافق 19 ژانویه سال 1981 با ایران همانند گذشته ادامه خواهد یافت».
قرارداد سال 1981 میان ایران و آمریکا در جهت تبادل 53 کارمند سفارت آمریکا در تهران، که در سال 1979 به گروگان کرفته شده بودند، امضا شد.

برچسب ها: ترامپ ، کنگره
نظرات بینندگان