arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۵۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۴ - ۱۵ آبان ۱۳۹۶

افزایش ۱۵ درصدی نیروی انسانی در شهرداری تهران پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری

معاون توسعه و منابع انسانی شهرداری تهران گفت: در شش ماه دوم سال ۹۵ تعداد نیروهای انسانی شهرداری ۱۵ درصد افزایش پیدا کرد که اکثریت استخدام‌ها بدون در نظر گرفتن ضوابط بوده‌است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون توسعه و منابع انسانی شهرداری تهران گفت: در شش ماه دوم سال ۹۵ تعداد نیروهای انسانی شهرداری ۱۵ درصد افزایش پیدا کرد که اکثریت استخدام‌ها بدون در نظر گرفتن ضوابط بوده‌است.

به گزارش سرویس شهری «انتخاب»، ابراهیم شیخ (معاون توسعه و منابع انسانی شهرداری تهران) در گفت‌وگو با ایلنا، با تاکید بر نابرابری‌ در بحث جذب نیروی انسانی در شهرداری تهران گفت: متاسفانه در سال پایانی منتهی به انتخابات ریاست جمهوری، نزدیک به ۱۵ درصد نیروی انسانی شهرداری تهران افزایش پیدا کرد.

وی در تشریح جزئیات این استخدام‌های بیش از اندازه و نامتعارف افزود: بر اساس عرف، اصولا کسانی که سابقه کار با پیمانکاران شهرداری را دارند و قبلا سال‌ها با شهرداری کار می‌کردند، در این سازمان استخدام ‌می‌شوند، ولی در جریان استخدام‌ها تعداد قابل توجهی از افرادی که استخدام شده‌اند، حتی یک روز هم در شهرداری سابقه کار ندارند.

عده‌ای ظالمانه استخدام شدند

شیخ ادامه داد: تعدادی از افراد بوده‌اند که بیش از 10 سال است که از طریق پیمانکاری به شهرداری تهران سرویس می‌دهند، ولی با تبعیضی که اعمال شد آنها به استخدام درنیامدند و ظالمانه عده‌ای دیگر استخدام شدند و این در حقیقت تخلف از دستورالعملی بوده که باید بر اساس آن جذب صورت بگیرد.

دنبال ساماندهی نیروهای انسانی هستیم

وی با اشاره به معضلات و فشارهایی که روی معاونت منابع انسانی وجود دارد،‌ افزود: این حجم نیروی انسانی که یک دفعه به سیستم شهرداری تحمیل شده است، مشکلات عمده‌ای برای شهرداری در حوزه نیروی انسانی ایجاد کرده است. از همین رو ما به دنبال ساماندهی نیروهای انسانی هستیم و خود را به ساماندهی در این زمینه متعهد می‌دانیم.

شیخ تصریح کرد: تا پایان دوره قرارداد افراد با شهرداری تهران، تلاش می‌کنیم، حداکثر بهره‌برداری را از کارکنان شهرداری داشته باشیم. طبیعی است که پس از اتمام قرارداد پروتکل‌هایی برای همکاری مجدد وجود دارد که باید رعایت شوند.

عوارض تهرانی‌ها را صرف آبادانی خواهیم کرد نه حقوق کارمندان شهرداری

او در پاسخ به این سوال که آیا افرادی در شهرداری هستند که صبح‌ها کارت می‌زنند و بقیه روز کاری برای انجام دادن ندارند، گفت: در حال بررسی این مساله هستیم و طبیعی است که این اتفاقات در هر سازمانی رخ دهد، ولی ما به رعایت حقوق شهروندی مردم متعهد هستیم و می‌خواهیم شهر ارزانتر اداره شود و عوارض و جرائمی که از شهروندان دریافت می‌شود، جهت آبادانی شهر و ارتقای سطح کیفی زندگی مردم مصرف شود نه در جهت حقوق اضافی دادن به برخی از کارکنان شهرداری. قطعا موارد این چنینی را شناسایی خواهیم کرد و در این زمینه اطلاع‌رسانی و برخورد جدی و قاطع خواهیم کرد.

به تمام قراردادها میان شهرداری با کارکنان متعهد هستیم

معاون توسعه و منابع انسانی شهرداری که بارها پیش از این تاکید کرده است؛ تعدیل نیرو در شهرداری رخ نخواهد داد، ادامه داد: ما نسبت به کلیه قراردادهایی که میان شهرداری تهران با کارکنان بسته شده است؛ متعهد هستیم، مگر تخلفی در این میان صورت گرفته باشد. سعی می‌کنیم نیروهای انسانی مازاد را از طریق سیاست‌های ساماندهی نیروی انسانی به کار بگیریم.

اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید

        

نظرات بینندگان