arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۵۷۸۸
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۱ - ۱۵ آبان ۱۳۹۶

انتقاد معاون شهردار تهران از افتتاح خطوط مترو بدون احداث پایانه در دوره گذشته

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: متاسفانه خطوطی که در اواخر دوره مدیریت گذشته به بهره برداری رسیده اند، فاقد پایانه هستند.

به گزارش ایسنا، محسن پورسیدآقایی با اشاره به اینکه اولویت اصلی این دوره مدیریت شهری توسعه حمل و نقل عمومی و ریلی است، گفت: بیشترین تمرکز بر روی کاهش سرفاصله حرکت قطارهاست، به طوریکه اخیرا سرفاصله حرکت قطارها در نیمه شمالی خط 3 به 10 دقیقه کاهش یافت و در خط 4 نیز به 5 دقیقه رسیده و به زودی تا 4.5 دقیقه نیز کاهش خواهد یافت.

وی افزود: در سایر خطوط نیز با مدیریت بهتر ناوگان به دنبال کاهش سرفاصله حرکت قطارها هستیم.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با ابراز تاسف از اینکه خطوطی که در اواخر دوره مدیریت گذشته به بهره برداری رسیده اند فاقد پایانه هستند، تصریح کرد: یکی دیگر از اولویت‌ها در حوزه مترو، راه اندازی پایانه های خطوط است؛ چراکه لازمه ارائه سرویس بهتر به مسافران وجود پارکینگ قطار در ابتدا و انتهای مسیر است که متاسفانه خطوطی که به تازگی احداث شده اند، فاقد پایانه هستند.

وی تاکید کرد: احداث دو پایانه در خطوط غربی (اکباتان) و شرقی (کلاهدوز) باید به سرعت تا پایان سال انجام شده تا سرویس بهتری به شهروندان تهرانی ارائه شود.

پورسید آقایی افزود: کارخانه واگن‌سازی نیز طبق تعهدات، باید تا پایان امسال 13 رام قطار تحویل دهد که چهار رام قطار اخیرا وارد خطوط شده و 9 رام قطار دیگر تا پایان سال وارد خطوط خواهد شد.

وی با بیان اینکه عملیات عمرانی خط 6 مترو رو به اتمام است، خاطرنشان کرد: عملیات تجهیز برق و سیگینالینگ این خط آغاز شده و تاکنون 10 درصد پیشرفت داشته است که تا پایان سال بخشی از این خط افتتاح خواهد شد.

براساس گزارش شهرنوشت، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در مورد تکمیل خط 7 مترو، خاطر نشان کرد: تکمیل این خط با فعالیت شبانه روزی در حال انجام است که امیدواریم با رفع نقایص باقی مانده ظرف 6 ماه آینده خط 7 را مجددا مورد بهره برداری قراردهیم.

اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید

        

نظرات بینندگان