arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۵۶۹۷
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۰ - ۱۴ آبان ۱۳۹۶

جزئیات فرآیند ورود ۱۵ فروند بوئینگ به ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم ایر آخرین وضعیت مذاکرات این شرکت با بوئینگ برای ورود ۱۵ فروند هواپیمای جدید به ایران را تشریح کرد.

به گزارش «انتخاب»؛ محمود شکرآبی گفت‌: نخستین صحبت‌های ما با بوئینگ مربوط به اجلاس چند ماه قبل «یاتا» در مکزیک می‌شود که در جریان آن صحبت‌های ابتدایی مطلوبی میدان دو طرف شکل گرفت.

وی افزود: پس از آن نمایندگان شرکت بوئینگ به ایران آمدند و با نهایی شدن فاز نخست مذاکرات دوجانبه توافق‌نامه‌ای برای خرید ۱۵ فروند هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ به امضا رسید و بنا شد بوئینگ گام‌های بعدی برای دریافت مجوزهای لازم را پیگیری کند.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم ایر با بیان اینکه در حال حاضر این توافق در مرحله اخذ مجوزهای لازم از دولتمردان ایالات متحده آمریکا قر ار دارد، تاکید کرد: بوئینگ اعلام کرده خود تمام فرآیندهای مربوط به دریافت مجو زدر حوزه فروش هواپیما و کلیه برنامه‌های آموزشی و پشتیبانی را پیگیری می‌کند و از این رو ما منتظر نهایی شدن این مرحله از کار خواهیم بود.

شکرآبی درباره زمان‌بندی احتمالی نهایی شدن این توافق و تبدیل آن به قرارداد نیز توضیح داد: آنچه در برنامه‌های دو طرف قید شده مربوط به ژانویه ۲۰۱۸ می‌شود و ما امیدواریم در صورتی که مشکل خاصی به وجود نیاید، این قرارداد در همان زمان به مرحله نهایی خود برسد.

وی درباره امکان سنگ‌اندازی دولت آمریکا در فرآیند فروش هواپیما به ایران نیز تصریح کرد: با توجه به نیاز شرکت بوئینگ برای نهایی کردن قراردادهای جدید و مشکلات اقتصادی که این شرکت با آن مواجه است، قطعا استفاده از بازارهایی مانند ایران اولویت جدی به حساب می‌آید و شانس آن بسیار پایین است که سیاستمداران آمریکایی بتوانند سنگ‌اندازی جدیدی در این رابطه داشته باشند. ما فکر می‌کنیم که بوئینگ با توجه به نیازی که به این عرصه دارد، خود پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد و این قرارداد طبق زمان‌بندی‌های صورت گرفته نهایی می‌شود.

نظرات بینندگان