arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۵۶۴۷
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۷ - ۱۴ آبان ۱۳۹۶

وجود ۳۷ گره ترافیکی در تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه ۳۷گره ترافیکی در تهران وجود دارد گفت: برای حل مسئله برخی از این ۳۷ گره ترافیکی نیاز به هزینه‌های زیادی است که ۸۰درصد این‌ها می‌تواند حل شود.

به گزارش انتخاب، محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دیدار با فرمانده انتظامی تهران بزرگ و رئیس پلیس راهور پایتخت اظهار کرد: بودجه شهرداری تهران نزدیک به ۱۸ هزار میلیارد تومان است که ۸ هزار میلیارد تومان آن نیز مربوط به بخش ترافیک، حمل‌ونقل و عمرانی است که نیمی از این مبلغ در اختیار بخش حمل‌ونقل است. البته نزدیک به ۸۰درصد بودجه بخش عمرانی نیز صرف خیابان‌ها، بزرگراه‌ها، پل‌ها و... می‌شود.

وجود ۳۷ گره ترافیکی در تهران

وی درباره همکاری با پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: علت اینکه اکنون با ۳۷گره ترافیکی مواجهیم، این است که تا کنون تعامل ویژه‌ای بین شهرداری و پلیس راهنمایی و رانندگی وجود نداشته است و باید به این تعامل برسیم؛ زیرا برای حل مسئله برخی از این ۳۷ گره ترافیکی نیاز به هزینه‌های زیادی است اما ۸۰درصد این‌ها می‌تواند حل شود. امیدوارم با توجه به حجم نقدینگی که شهرداری تهران به مسائل توسعه‌ای اختصاص می‌دهد، با طرح موضوع در کمیسیون عمران و هماهنگی با کمیسیون سلامت و محیط زیست راهکارهایی پیدا کنیم که این معضل حل شود. این کار می‌تواند از نقاط مثبت همکاری شورای شهر با پلیس باشد.

رئیس شورای شهر تهران ضمن تأکید بر لزوم تقویت پلیس، اظهار کرد: تقویت پلیس باید در کوتاه مدت و بلند مدت مد نظر باشد. در زمانی که ما نتوانسته‌ایم حمل‌ونقل عمومی کارا، غیرآلاینده و ایمن و پردقت و عدالت‌محور داشته باشیم، بهترین جایی که می‌توانیم هزینه کنیم، تقویت پلیس است و با این هزینه مشکلات را طوری حل کنیم که باعث آزار مردم نشود و نظم هم در سطح شهر احساس شود. ما قطعاً چگونگی این تقویت را در برنامه هایمان قرار می‌دهیم. با تقویت پلیس می‌توانیم بخش زیادی از معضلات ترافیکی خود را کاهش دهیم به‌گونه‌ای که مردم دیگر با تنش مواجه نشوند و دیگر ساعت‌ها از وقتشان را در ترافیک نگذرانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد: بر اساس آمار و ارقام، تعداد نیروی انسانی، خودروها و ابزار پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نسبت به مساحت و جمعیت آن کم است. باید مقایسه‌ای بین تهران و شهرهایی با همین جمعیت تقریبی که وضعیت مناسب و همچنین شهرهایی که وضعیت نامناسبی دارند، صورت گیرد تا متوجه شویم چقدر به استفاده از نیروی انسانی یا تجهیزات نیاز داریم.

هاشمی یادآور شد: بند ۲۰۴۰۰ قانون بودجه شهرداری درباره افزایش ایمنی و بهره‌وری معابر است که در برنامه ۵ساله هزار میلیارد تومان بودجه دارد، یعنی سالیانه ۲۰۰میلیارد تومان بودجه برای این موضوع در نظر گرفته شده است و عمده‌ترین بخش هم مربوط به بند ۲۰۴۰۱ است که نصب دوربین‌های ترافیکی است که ۶۰۰میلیارد تومان در ۵ سال برای آن در نظر گرفته شده است. این‌ها پول‌هایی است که دارد در معاونت حمل‌ونقل برای فعالیت‌های مربوط به ایمنی و بهره‌وری بیشتر معابر هزینه می‌شود. البته امیدواریم تعاملمان را با راهنمایی و رانندگی باز هم بیشتر کنیم.

وی در پایان یادآور شد: خوشبختانه در این جلسه اطلاعات بسیار مناسبی از خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و امکانات و روش‌های آن‌ها برای کنترل ترافیک تهران به دست آمد. پیشنهادات مناسبی هم ارائه شد که در جلسات شورای شهر به آن‌ها خواهیم پرداخت.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان