arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۵۵۴۸
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۱ - ۱۴ آبان ۱۳۹۶

صدراعظم نوری: باید صدای رای مردم در انتخابات ۹۶ شنیده شود

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش بر لزوم کارامدستزی مدیریت شهری با رعایت أصل شایسته سالاری تاکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش بر لزوم کارامدستزی مدیریت شهری با رعایت أصل شایسته سالاری تاکید کرد.

به گزارش سرویس شهری «انتخاب»، زهرا صدراعظم نوری در نوزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش گفت: ۱۳ آبان یادآور سه مناسبت مهم تاریخی است: تبعید حضرت امام (ره) به ترکیه بعد از نطق معروف ایشان علیه لایحه استعماری کاپیتولاسیون، قیام و شهادت دانشجویان در دانشگاه تهران و تسخیر لانه جاسوسی امریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، که علیرغم تفاوت‌های محتوایی و زمانی، مشترکات فراوانی از نظر دلایل وقوع دارند. از جمله این مشترکات می‌توان به «بدخواهی دولت امریکا نسبت به ملت ایران و مداخله ماجراجویانه این دولت برای جلوگیری از استقلال، آزادی وحاکمیت مردم ایران برسرنوشت خویش» اشاره کرد.

وی افزود: برهمین اساس روز ۱۳ آبان روز نمادین برای مبارزه با استکبار جهانی به رهبری آمریکا و حفظ هوشیاری و مراقبت آحاد ملت ایران برای جلوگیری از بازگشت سلطه طلبانه دولت آمریکا است.

صدراعظم نوری به برجام اشاره کرد و گفت: معاهده بین المللی برجام طی سال ها و ماه های اخیر نشان داد که علیرغم رویکرد تعاملی دولت ایران برای گفت و گو وحل مسالمت آمیز احیای حقوق ملت ایران، دیوار بی اعتمادی بین ملت ایران و دولت امریکا همچنان بلند است و آمریکا علی رغم شکست های تلخ ناشی از رفتارهای غیرمسئولانه گذشته، همچنان با خوی استکباری خود حتی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نمیکند. از اینرو درمبارزه با امریکا و مراقبت از تضییع حقوق ملت ایران همه جریان های سیاسی کشور اعم از اصلاح طلب و اصولگرا اتفاق نظرداشته و حکم واحد دارند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش اظهار کرد: بنظرمی رسد آنچه درشرایط فعلی برای ملت ما مهم است رویکردی است که دولت مردان و مجموعه نهادهای تاثیرگذار در سیاست خارجی ایران و جریانات سیاسی کشور می‌توانند اتخاذ نمایند، دو رویکرد درسپهرسیاسی کشور درجریان است.

صدراعظم نوری ادامه داد: در رویکرد اول ، مبارزه با امریکا درقالب گفتارها ورفتارهای شعارگونه، احساساتی وتبلیغاتی چه درعرصه داخلی و چه درعرصه بین المللی است و تلاش براین است که همه مشکلات و نارسایی ها از قبل و بعد از انقلاب به امریکا نسبت داده شود، این رویکرد درپناه بزرگ نمایی، حتی رقبای سیاسی خود را در داخل به بهانه های سازش با امریکا سعی دارد از ساختار قدرت بیرون براند و ناکارامدی سیاست ها و عملکردهای مدیریتی خود را به پای امریکا بنویسد و حوادثی همچون عهدشکنی امریکا درموضوع برجام و هسته ای را بهانه ای برای تخریب رقیب و تخطئه همه دستاوردهای برجام نماید و برطبل رویکرد پوپولیستی خود ادامه دهد گویا کشور و ملت را برای یک جنگ همه جانبه با امریکا آماده می نماید.

وی افزود: در رویکرد دوم، مبارزه با امریکا، نه با شعار و هیاهو وتبلیغات، بلکه با عمل و رفتارمسئولانه و متکی برتوانمندی های داخلی برای کارآمد نمودن نظام جمهوری اسلامی درمقابل تهدیدهای خارجی است. مطالعات، بررسی‌ها و تجارب بیش از چند دهه درایران قبل و بعد از انقلاب اسلامی نشان می دهد که آنچه توانایی مقابله ملت بزرگ ایران را درمقابل بدخواهی وکینه توزی بیگانگان بیمه می‌کند، استقلال ایران در ابعاد اقتصادی، سیاسی، علمی و فرهنگی از یک سو و تامین آزادی های قانونی برای همه شهروندان ایران و پرهیز از سیاست‌های دوگانه وتبعیض آمیز نسبت به اقوام، اقلیت ها و تامین حقوق برابر برای همه ایرانیان از سوی دیگر است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش اظهار کرد: امروز دولت و ملت ایران مفتخر است که درعرصه های قدرت نظامی از توان بازدارندگی بالایی برخوردار است و با بهره گیری از تجربه هشت سال دفاع مقدس، خود را چنان توانمند نموده است که تصور حمله نظامی به ملت ایران را صفر کرده است، اما آیا درعرصه مدیریت و برامه ریزی، چنین قابلیتی درکشور ایجاد شده است، چه میزان منابع و هزینه درکشور به دلیل ضعف و ناتوانی مدیران تلف شده و می شود؟ آیا حیف و میل اموال مردم دربرخی سازمان ها و دستگاه‌ها، کار آمریکاست، آیا نهادینه شدن فساد در ساختار مدیریتی کشور نتیجه مداخله امریکاست؟ ایا نابسامانی در مدیریت شهرها به ویژه کلانشهرها معلول مداخله آمریکاست؟ آیا توسعه نامتوازن شهری و مهاجرت گسترده روستاییان به شهرها و ایجاد مشکلات عدیده، کار شیطان بزرگ است؟ آیا گسترش آسیب های اجتماعی، فقر، فساد و فحشاء و دهها معضل دیگر که زندگی شهروندان تهرانی را مختل نموده است و بالاخره چالش ها و معضلات محیط زیست از جمله الودگی هوا، ترافیک، تولید و جمع آوری غیر متعارف پسماندهای عادی و ویژه و... که روزانه ده ها شهروند تهرانی را به کام مرگ می فرستد می توان گفت کار آمریکایی هاست؟

صدراعظم نوری افزود: بنظر می رسد وقت آن رسیده است قدری با خود و با مردم صادق باشیم و ضعف ها و ناتوانی ها و بی کفایتی های خود را به آمریکا و عواملش در منطقه نسبت ندهیم، وقت آن رسیده است که با رفتارهای دوگانه، مردم را فریب ندهیم و سعی نکنیم با ظاهرسازی، تبلیغات و ژست های ضد امریکایی، ضعف ها وناتوانی های خود را موجه جلوه دهیم.

وی با بیان اینکه بیاییم با کارآمد نمودن مدیریت در کشور، با شایسته سالاری، با احترام به حقوق آحاد شهروندان، با ایجاد وحدت و انسجام ملی، با آشتی و عبرت از روش های ناکارآمد و نخ نما شده، به افکار وآراء مردم ایران احترام بگذاریم، اظهار کرد: مردم درانتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ و انتخابات پرشور شوراهای اسلامی شهرها و روستاها، آراء و عقاید خود را بیان داشتند، این صداها باید خوب شنیده شود باید منتخبان ملت به آراء و افکار خردمندانه مردم درانتخابات، بیش از پیش ملتزم باشند وتلاش نمایند وعده ها و مطالبات مردم محقق شود، مردم به روشنی رویکرد خود را مشخص کردند و مسئولان باید بر این رویکرد پافشاری نمایند. مردم بر رویکرد توسعه سیاسی در درون که مستلزم تامین آزادی های فردی واجتماعی است پافشاری دارند و بر وحدت و انسجام ملی تاکید می نمایند، مردم، ایران را برای همه ایرانیان از هر نژاد و قومی می خواهند و از هرگونه تبعیض و بی عدالتی گریزانند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در ادامه با اشاره به اینکه نباید به بهانه مبارزه با امریکا فضای کشور را امنیتی نمود، گفت: باید همانگونه که رهبر معظم انقلاب و همه خیرخواهان کشور تاکید دارند بیش از گذشته بر توانمندی داخلی خود تکیه کرد و لازمه آن ایجاد فضای امن و آزاد برای همه جریان های سیاسی کشور، کاهش محدودیت ها و تلاش عملی برای وحدت و انسجام داخلی است.

صدراعظم نوری افزود: شورای شهر و شهرداری تهران می‌توانند دراین مسیر گام های مهم و اثر بخشی را بردارند، کارآمد نمودن مدیریت شهری با رعایت اصل شایسته سالاری، حذف مدیران ناکارآمد، شفاف سازی، قانونگرایی، مسئولیت پذیری، برخورداری از روحیه پاسخگویی وتلاش مضاعف برای جلب رضایت شهروندان و افزایش اعتماد عمومی به منظور تولید سرمایه اجتماعی که از اصول حکمرانی شایسته است عملی ترین راه برای تامین استقلال همه جانبه، آزادی و امنیت پایدار و تحقق مردم سالاری دینی است که راه را برای همیشه به روی بدخواهان خواهد بست.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در پایان اظهار کرد: امید است ایام الله سیزده آبان فرصتی باشد که با استفاده ازعبرت های گذشته به دور از شعار و رفتار عوام فریبانه، با شعور و خدمت صادقانه به مردم و کارآمد نمودن مدیریت شهری، محیط زیست سالم و ایمن توام با آرامش و زندگی با کیفیت و کم استرس را برای همه ایرانیان و شهروندان تهرانی فراهم نماییم.

اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید

        

نظرات بینندگان