arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۵۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۱ - ۱۴ آبان ۱۳۹۶

یادداشت محسن هاشمی به مناسبت 13 آبان/ روایت اعتدالی از «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران در کانال تلگرامی خود نوشت: اعضاي شوراي شهر تهران، ري و تجريش، روز ملي مبارزه با استكبار جهاني را گرامي مي‌دارند.

روح انقلاب اسلامي، مبارزه با ظلم و سلطه‌طلبي زورمداران بر مظلومان بود و براين اساس امام خميني، دوقطبي استكبار و استضعاف را با استفاده از ادبيات قرآني توليد كرد و به سرعت اين واژگان در مقياس جهاني بخصوص جهان اسلام گسترش يافت.

مبارزه با استكبار جهاني، مبارزه خون با شمشير و مقابله منطق در برابر تزوير است.

ملت‌هاي مظلوم جهان در قرن بيستم، موجي از استكبار ستيزي را آغاز كردند كه مهمترين مصاديق آن استقلال هند و انقلاب اسلامي ايران محسوب مي‌شود.

شيوه استكبار ستيزي مستضعفان، اتكا به منطق و زبان مشترك همه ملت‌هاست، مبارزه مستضعفان با زر و زور مستكبران غيرممكن است بدون آنكه با روشنگري، تزوير آنان را افشا كرده و ظلم آنان بر ملت‌ها را نشان دهند؛

از اين رو انقلاب اسلامي مردم ايران، انقلابي نرم‌افزاري و فكري بود كه با كمترين خشونت، بزرگترين تحولات را ايجاد كرد و به الگويي براي همه مستضعفان عالم تبديل شد.

اگرچه انقلاب اسلامي در بهمن‌ماه ٥٧ در داخل ایران به پيروزي رسيد اما مستكبران شرق و غرب، ايران را رها نكردند و با تحريك تجزيه‌طلبان داخلي و متجاوزين خارجي، تلاش خود را براي متوقف كردن انقلاب اسلامي دو چندان نمودند.

عبور از بحران‌ها به مدد رهبري امام خميني و آيت‌الله خامنه‌اي حاصل شد.

 روز مبارزه با استكبار جهاني در واقع تقدير از درايت و فداكاري مسئولان كشور بويژه شهيدان مطهري، بهشتي، رجايي و باهنر، شهداي جنگ تحميلي و فرمانده دفاع مقدس آيت‌الله هاشمي رفسنجاني است.

مبارزه ملت ايران با استكبار جهاني، مبارزه مشت در برابر درفش و منطق در برابر گلوله است و از اين رو پيشگامان اين مبارزه دانش‌آموزاني هستند كه پيش از رسيدن به بلوغ جسماني، پله‌هاي بلند بلوغ عقلاني و معنوي را درنورديدند و به فيض عظيم شهادت نائل شدند.

امروز نيز پس از چهار دهه همچنان مبارزه ملت ايران با استكبار جهاني ادامه دارد؛ مبارزه‌اي از جنس منطق و عقلانيت؛ جنگ نرمي كه زورگويي و سلطه‌جويي آمريكا و اسرائيل را در برابر گفتمان جهاني صلح‌طلبي ملت ايران اثبات كرده و موجب شده است اكثریت قريب به اتفاق كشورهاي جهان، حتي اروپا و متحدين تاريخي آمريكا، در تقابل منطق و پايبندي ايران در برابر بي‌منطقي و بدعهدي آمريكا در كنار ایران بايستند و ایالات متحده با وجود بهره‌گيري از قدرت مادي و نظامي، نتواند جمهوري اسلامي را منزوي و محكوم كند و خود منزوي شود.

امروز شاهد تحقق وعده‌اي هستيم كه بنيانگذار جمهوري اسلامي از جانب خداوند به ملت ايران داد كه با حركت در مسيري صحيح و الهي، "آمريكا هيچ غلطي نمي‌تواند بكند".

نظرات بینندگان