arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۵۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۶ - ۱۲ آبان ۱۳۹۶

پرفروش‏ترین بازیگر نیمه نخست امسال کیست؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اگر رقم ۳۶ میلیاردی مجموع فروش دو فیلم اخیر حمید فرخ نژاد را در نظر بگیریم، بی تردید باید این بازیگر را بفروش ترین بازیگر نیمه نخست امسال معرفی کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از بانی فیلم، اوایل امسال «گشت ارشاد۲» با حدود بیست میلیارد فروش و «خوب، بد، جلف» با گیشه‏ ای ۱۶ میلیاردی که اتفاقا در هر دو حمید فرخ نژاد حضوری محوری و تعیین کننده دارد، رقم ۳۶ میلیارد را برای این بازیگر به ارمغان می آورند تا او بفروش ترین بازیگر نیمه نخست سال جاری باشد. البته رقیب قدر او رضا عطاران که امسال تنها با یک فیلم روی پرده حضور داشت، با ۲۱ میلیاردی که به پای «نهنگ عنبر ۲: سلکشن رویا» نوشته شد، می توانست این عنوان را از دست فرخ نژاد خارج کند که دست کم تا اینجای سال به آن دست نیافته است.مگر آنکه ابوالحسن داودی به اکران «هزارپا» در اواخر امسال رضایت بدهد و یا همین اتفاق برای فیلم در حال فیلمبرداری «مصادره» به کارگردانی مهران احمدی رخ بدهد تا عطاران بتواند رکورد فعلی را از چنگ فرخ نژاد خارج کند.

پرفروش‏ترین بازیگر نیمه نخست امسال کیست؟

پژمان جمشیدی و سام درخشانی نیز در ابعادی دیگر در همین رابطه موقعیتی نسبتا مشابه عطاران دارند.این دو که امسال با «خوب، بد، جلف» بیش از ۱۶ میلیارد فروختند، فیلمهای دیگری را مترصد رفتن روی پرده دارند.

جمشیدی و درخشانی چندی قبل در سائوپائولوی برزیل جلوی دوربین مسعود اطیابی در فیلم «تگزاس» رفتند که سازندگانش اشتیاق زیادی به اکران این فیلم در نیمه دوم امسال یا نوروز ۹۷ دارند.اگر تگزاس نیمه دوم امسال اکران شود و طبق پیش بینی ها خوب بفروشد،رقم فروش فیلمهای این دو افزایش خواهد یافت.هرچند وقتی بدانیم حمید فرخ نژاد نیز در فیلم مذکور بازی داشته،باز هم باید وی را صدرنشین بلامنازع جدول پولسازان سینمای ۹۶ دانست!البته پژمان جمشیدی در شکستن رکورد فرخ نژاد شانس بیشتری نسبت به درخشانی دارد؛چون زمزمه اکران قریب الوقوع «لونه زنبوز» با بازی او مدتهاست شنیده می شود و در این صورت و با توجه به معادلات روی کاغذ، فیلم برزو نیک نژاد پتانسیل فروش چشمگیر را دارد.

فرخ نژاد «بمب» پیمان معادی و «بی حساب» مصطفی احمدی را هم در نوبت اکران دارد که تضمین فروش قابل قبول اولی، کار چندان دشواری نیست.

به این فهرست می توان جواد عزتی را هم افزود.جواد عزتی هم امسال با فروش حدود ۱۱ میلیاردی فیلم «اکسیدان» که نقش اول آن را داشت، جایگاه مناسبی برای خود در جدول بفروش ها تعیین کرد. اگر قضیه اکران «هزارپا» در روزهای باقیمانده از سال محقق شود و «خرگیوش» (مانی باغبانی) هم بعد از یک سال و اندی رنگ پرده بگیرد، با نظر به امیدهایی که برای فروش مناسب هر دو وجود دارد، او هم می تواند گیشه خود را بهبود بخشد.

فرخ نژاد اما در عین پرفروش شدن دو فیلمش در نیمه نخست امسال، سال گذشته صدرنشین جدول بدشانسها و کم فروش ها بود! عوامل قعرنشینی او دو فیلم «مشکل گیتی» (بهرام کاظمی) و «هیهات» (فیلم سه اپیزودی ساخته سه کارگردان) بودند که اولی حدود۹۴۰ میلیون تومان و دومی ۱۳۱ میلیون فروختند. فرخ نژاد در سال ۹۴ هم در لشکر شکست خوردگان قرار داشت و مجموع فروش دو فیلم او به ۵/۱ میلیارد هم نرسید. از او در سال ۹۴ دو فیلم «مردن به وقت شهریور» (هاتف علیمردانی) و «یاسین» (حامد امرایی) روی پرده رفت که اولی یک میلیارد و چهارصد میلیون و دومی تنها ۲۸ میلیون تومان فروختند. در هر حال سال ۹۶ را باید سال اوجگیری فرخ نژاد در گیشه قلمداد کرد. هر چند از حیث کیفی، فیلم های او چندان جای دفاع ندارند و اگر روند فروش بالای آنها ادامه یابد، با توجه به ماهیت این دست ساخته ها، باید برای آینده او تا حدود زیادی نگران بود.

نظرات بینندگان