arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۵۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۵ - ۱۲ آبان ۱۳۹۶

جدیدترین آمار فروش فیلم‌های روی پرده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پخش‌کنندگان فیلم‌های سینمایی روی پرده جدیدترین آمار فروش فیلم‌های خود را در شرایطی اعلام کردند که برخی از آن‌ها از میزان کم فروش فیلم‌ها یا تعداد اندکی سالن‌ها گله‌مند هستند.

به گزارش انتخاب، در هفته‌های گذشته و با سنگین شدن ترافیک فیلم‌ها در اکران، آثاری به نمایش درآمده که برخی با استقبال خوبی مواجه شده‌ و برخی دیگر فروشی ناامیدکننده داشته‌اند.

جدیدترین آمار فروش فیلم‌های روی پرده

براین اساس طبق گفته احسان ظلی‌پور از دفتر پخش "بلیت"، فروش فیلم «خفه‌گی» به کارگردانی فریدون جیرانی روز گذشته (پنجشنبه، ۱۱ آبان‌ماه) ۲۳۰ میلیون تومان بوده و فروش این فیلم در مجموع تاکنون به رقم دو میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان رسیده است.

«خفه‌گی» که ۷۱۰ میلیون تومان در شهرستان‌ها فروخته است، در حال حاضر در ۹۱ سالن سینمایی کشور نمایش داده می‌شود.

همچنین آمار فروش فیلم «خانه دختر» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی طبق اعلام دفتر پخش هدایت فیلم به رقم دو میلیارد و ۴۵ میلیون تومان رسیده است.

این فیلم ۲۰ سالن در تهران و بیش از ۵۰ سالن سینما در شهرستان‌ها در اختیار دارد.

یکی دیگر از فیلم‌های پرفروش این روزهای سینماها «قهرمانان کوچک» حسین قناعت است که به گفته غلامرضا فرجی مدیر پخش فیلم بهمن سبز حوزه هنری، تاکنون یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان فروخته است. این فیلم در ۲۰ سالن تهران و ۵۰ سالن شهرستان اکران می‌شود.

همچنین علی سرتیپی ـ مدیرعامل فیلمیران ـ به ایسنا گفت: فیلم «زرد» مصطفی تقی‌زاده که هفته پنجم اکران خود را پشت سر می‌گذارد، چهار میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان فروخته است و رقم فروش فیلم «مالاریا» هم که اکرانش با ۹ سالن ادامه خواهد داشت، به ۲۸۲ میلیون تومان رسیده است.

سعید خانی ـ مدیر پخش نسیم صبا ـ نیز درباره میزان فروش فیلم «شنل» حسین کندری گفت: این فیلم پس از ۱۶ روز نمایش ۱۶۵ میلیون تومان فروش داشته است و با توجه به اینکه در هفته دوم اکران آن قرار داریم فروش خوبی داشته است در حالی که متاسفانه با زیاد شدن تعداد فیلم‌های روی پرده و کم شدن سالن‌ها رقم فروش «شنل» هم تحت تاثیر قرار گرفته است.

به گفته وی، الان ۶ سالن در تهران و ۱۴ سالن در شهرهای دیگر «شنل» را اکران می‌کنند و تعداد سالن‌ها در شهرستان‌ها افزایش می‌یابد.

حبیب اسماعیلی مدیر دفتر پخش رسانه فیلمسازان نیز درباره آمار فروش فیلم «غیر مجاز» حسین یکتاپناه که به تازگی اکران شده است، گفت: این فیلم در دو روز اول اکران خود ۳۰ میلیون تومان فروش داشته است و در حال حاضر در تهران فقط ۱۷ سالن در اختیار دارد و از هفته آینده اکران در شهرستان‌ها نیز آغاز می‌شود.

یکی دیگر از فیلم‌های در حال اکران «آزاد به قید شرط» حسین شهابی است که او میزان فروش فیلمش را با ۷ سالن در تهران و ۲۷ سالن در شهرستان‌ها، ۳۵۴ میلیون تومان اعلام کرد.

فیلم «ایتالیا ایتالیا» به کارگردانی کاوه صباغ‌زاده نیز طبق اعلام مهدی صباغ‌زاده مدیر پخش نیمروز فیلم، با ۱۶ سالن نمایش در تهران به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است.

اما در آمارهای اعلام‌شده پایین‌ترین رقم فروش برای «رقص پا» به کارگردانی مزدک میرعابدینی ثبت شده که پس از یک هفته اکران به رقم فروش حدود ۱۰ میلیون تومان رسیده است.

این فیلم در حال حاضر هفت سالن در تهران دارد و به زودی در شهرهای دیگر از جمله مشهد روی پرده می‌رود.

براساس این گزارش، فیلم «خالتور» آرش معیریان یکی از فیلم‌های تازه اکران‌شده است که پیگیری ایسنا برای دریافت آمار فروش این فیلم به نتیجه نرسید.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان