arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۵۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۰ - ۱۲ آبان ۱۳۹۶
شهردار منطقه ۹ خبر داد

ضرر ۵۱ میلیارد تومانی فرودگاه مهرآباد به منطقه ۹

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شهردار منطقه ۹ در خصوص وضعیت فرودگاه مهرآباد و آخرین وضعیت ساخت بزرگراه یادگار امام، بافت فرسوده و ... توضیحاتی را ارائه کرد.

مفاخریان در خصوص وضعیت منطقه ۹ و پروژه‌های فرامنطقه‌ای در این منطقه به ایسنا گفت: منطقه ۹ در حوزه غربی تهران محسوب می‌شود که در این منطقه دو پروژه بزرگ یعنی ادامه خیابان استاد معین تا خیابان سی متری جی و پروژه ادامه یادگار امام در شاخه غربی و پادگان جی در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه تا آخر آبان ماه پروژه بزرگ مرکز اسکان و استراحت نیروهای خدمات شهری افتتاح می‌شود، اظهار کرد: این مرکز ظرفیت تجمیع کلیه کارگران منطقه را دارد و تنها مرکز اسکان مدرن و به روز کارگری است که پیش‌بینی‌های لازم برای اسکان کارگران با فرهنگ و سبک زندگی متفاوت پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه در این مرکز اسکان کارگری بخش‌هایی نیز برای آموزش‌های مختلف پیش‌بینی شده است، گفت: با انتقال همه کارگران به این مرکز، زمینه برای تمرکز آموزشی فراهم می‌شود و می‌توانیم همه کارگران را در یک مرکز با موضوعات به روز آموزشی آشنا کنیم.

وی همچنین از افتتاح اولین بوستان گیاهان دارویی تا پایان آبان ماه در منطقه ۹ خبر داد و گفت: همچنین با هماهنگی‌های انجام شده با مناطق ۱۰ و ۱۱ مقرر شده است که نورپردازی منسجمی در خیابان آزادی انجام گیرد.

مفاخریان همچنین با اشاره به معضلاتی که فرودگاه مهرآباد برای ساکنان منطقه ۹ ایجاد کرده است، گفت: آلودگی صوتی زیادی برای ساکنان منطقه ۹ که در کریدور پروازی هواپیماهای فرودگاه مهرآباد قرار دارند، ایجاد می‌شود. هر چند که مدیریت فرودگاه قول داده بود که از ساعت ۲۴ تا ۵ صبح، پروازی در این زمان انجام نگیرد، اما ساکنان این منطقه معتقدند که با وجود وعده مسئولان فرودگاه مهرآباد همچنان پروازهای تاخیری و ... در این زمان ممنوعه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان آلودگی هوایی که فرودگاه مهرآباد و صعود و فرود هواپیماها ایجاد می‌کنند، طی مطالعاتی مشخص شده است، گفت: اثرات اقتصادی این مقدار آلایندگی مشخص شده؛ به گونه‌ای که شهرداری منطقه ۹ از وجود فرودگاه حدود ۵۱ میلیارد تومان ضرر می‌بیند و این در حالی است که بر اساس قانون باید عوارض فرودگاهی بابت جبران خسارت‌ها به شهرداری تهران پرداخت کند که تاکنون این مهم به خوبی انجام نشده است.

مفاخریان در ادامه بازدیدش از نمایشگاه مطبوعات و حضور در غرفه ایسنا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برخواستن و نشستن هواپیما خسارت به خانه‌های اطراف، سست شدن زمین‌ها دارد یا نه، گفت: زمین این منطقه سست است اما هنوز مطالعاتی بر روی اثرگذاری فعالیت هواپیماها در سست شدن زمین صورت نگرفته است.

وی همچنین در خصوص سرانجام ساخت ادامه نیمه جنوبی بزرگراه یادگار امام گفت: پروژه در داخل پادگان جی در حال انجام است و مسئولان مربوطه ۷۵ هزار متر در اختیار شهرداری به صورت استجاری قرار دادند تا پروژه نهایی شود، اما برای تملک باید توافقات بالادستی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه طبق هماهنگی‌های انجام شده با وزارت دفاع، ارتش و ... این پروژه امتداد می‌یابد، گفت: البته رایزنی‌ها با آموزش و پرورش ادامه دارد.

مفاخریان در پایان با اشاره به بافت فرسوده گسترده در منطقه ۹ گفت: تقریبا ۴۳ میلیارد تومان پروانه در بافت فرسوده منطقه ۹ صادر شده است که باید ۵۰ درصد این تخفیف در بافت فرسوده را دولت تقبل کند که حدود دو میلیارد تومان می‌شود که باید به حساب شهرداری واریز شود. اما تاکنون این مهم محقق نشده است.

وی افزود: از ۲۱ هزار پارسل که در منطقه ۹ قراردارد، ۱۱ هزار پارسل فرسوده است و نیازمند کمک دولت برای حل این مشکل است.

اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید

        

نظرات بینندگان