arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۴۸۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۳ - ۱۱ آبان ۱۳۹۶

دادستان کل کشور: بستن فضای مجازی منطقی و ممکن نیست/ این فضا باید ساماندهی شود

دادستان کل کشور با اشاره به تاثیر فضای مجازی در جامعه گفت: فضای مجازی باید ساماندهی و مدیریت شود و بستن آن منطقی، معقول و ممکن نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دادستان کل کشور با اشاره به تاثیر فضای مجازی در جامعه گفت: فضای مجازی باید ساماندهی و مدیریت شود و بستن آن منطقی، معقول و ممکن نیست.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری روز پنجشنبه در مراسم معارفه دادستان ویژه روحانیت گیلان و قزوین در رشت، به مطالب مطرح در فضای مجازی اشاره و اظهار کرد: به گونه ای مطالب و جعلیات را القا می کنند که مردم باور کنند و حتی برخی افرادی که از لحاظ فکری و اعتقادی سالم هستند، سوال می کنند آیا فلان موضوع در فضای مجازی، صحت دارد و دست کم علامت سوال در اذهان مردم ایجاد می کنند.

وی از تشکیل معاونت ویژه در دادستانی در ارتباط با فضای مجازی خبر داد و تصریح کرد: روزانه فضای مجازی را رصد می کنیم و می بینیم که چقدر دشمن برای از بین بردن اعتقادات ، فرهنگ جامعه و ارزش های دینی و اخلاقی سرمایه گذاری کرده است.

وی با تاکید بر اینکه لازم است به طور جدی فضای مجازی ساماندهی شود، افزود: امیدواریم در آینده نه چندان دور شاهد باشیم که هم از این فناوری استفاده می شود و هم ساماندهی و مدیریت کنیم و هرچه درباره آن حرف بزنیم و هزینه و سرمایه گذاری کنیم، ارزش دارد.

دادستان کل کشور در ادامه با بیان اینکه دشمن از پیشرفته ترین ابزار و سلاح برای نفوذ به افکار مردم استفاده می کند، دادگاه ویژه روحانیت را یادگار با ارزشی از امام راحل و مورد تایید و حمایت مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: برخلاف برخی تبلیغات سوء ، این نهاد در جهت دفاع از جامعه روحانیون نیست.

وی ادامه داد: برخی کج اندیشان یا کسانی که چشم بر حقایق بسته اند، تصورشان این است که دادگاه ویژه روحانیت برای آن است که بر جرائم روحانیت پرده ای بپوشاند و آنها را نادیده بگیرد در حالیکه خداوند متعال، ناظر و شاهد است و همه ما باید روزی در پیشگاه پروردگار پاسخگو باشیم.

حجت الاسلام منتظری تصریح کرد: باید حافظ ، نگهبان و مرزبانانی باشیم که نگذاریم دشمن در جامعه نفوذ کند و به عنوان عالم، وظیفه سنگینی برعهده داریم.

دادستان کل کشور با بیان اینکه وظیفه دادگاه ویژه روحانیت در ابتدا پیشگیری است، گفت: پیشگیری در دادسرای ویژه روحانیت جایگاه ویژه ای قائل هستیم.

وی در خاتمه سخنانش، با بیان اینکه گیلان و قزوین بیش از سه هزار روحانی دارد، گفت: این علما، با آشنایی که به وظایف خود دارند و نیز عمل به وظایفشان، مانع از نفوذ دشمن بین جامعه شوند.

در پایان این مراسم با قدردانی از حجت الاسلام علی زمانی دادستان پیشین ویژه روحانیت گیلان و قزوین، حجت الاسلام نصرت آبادی به عنوان دادستان جدید ویژه روحانیت گیلان و قزوین معرفی شد.

برچسب ها: دادستان ، منتظری
نظرات بینندگان