arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۴۷۷۷
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۰۸ - ۱۱ آبان ۱۳۹۶

بیست و ششمین شهردار زنجان معرفی شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در مراسمی با حضور مسئولان استانی و کشوری بیست و ششمین شهردار زنجان معرفی شد، تا با تکیه زدن بر صندلی مدیریت شهری به مشکلات و انتظارات این بخش رسیدگی کند.

به گزارش ایرنا، شهردار جدید زنجان شامگاه چهارشنبه در این مراسم گفت: هر اقدام و حرکتی زمانی الهی است که برای رضای خدا و برگرفته از آموزه های اسلامی باشد و امیدواریم این مهم در این شهر تحقق یابد.
مسیح الله معصومی افزود: زنجان در حوزه مذهبی الگویی بی بدیل در کشور است و باید در تمامی حوزه ها به عنوان الگو و شاخص معرفی شود.
وی بیان کرد: پیشگامی و همراهی مردم در تحقق پروژه های مختلف بسیار تاثیر گذار است و علاوه بر آن همکاری دستگاه های خدمت رسان به این مهم کمک فراوانی می کند.
شهردار زنجان افزود: کمبود منابع مالی، تکمیل پروژه های نیمه تمام در سایه همراهی دستگاه های متولی امر بوده و در این میان پرهیز از عملکرد جناحی و جزیره ای موجب حذف تنگناها و چشیدن طعم شیرین خدمت به شهروندان خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: تمام وقت خود را در مسیر رشد و تعالی این شهر قرار خواهم داد تا آنگونه که باید و شاید این شهر را الگویی شایسته در کشور معرفی کنم.

*** شورای شهر در انتخاب شهردار جناحی عمل نکرده است
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیر در ادامه این مراسم گفت: رفتن و آمدن ها در شهرداری امری طبیعی محسوب می شود و مدیران باید توانمندی خود را نشان دهند.
احمد نصیری افزود: شورا در انتخاب شهردار سیاسی، جناحی، بومی و غیر بومی عمل نکرده و از سوی دیگر شورای شهر یک نهاد سیاسی نیست و از طرفی شهردار نیز باید به منافع مردم فکر کند.
رئیس شورای شهر زنجان ادامه داد: اولویت شهردار جدید سر و سامان دادن به وضعیت نیروی انسانی، رونق ساخت و ساز، مدیریت بر هزینه های سرسام آور شهرداری، ایجاد منابع پایدار اقتصادی، جدیت در اجرای پروژه های عمرانی، جذب سرمایه گذاری، شایسته سالاری، ارتقای بودجه و افزایش اعتماد مردمی است.
وی بیان کرد: کار کردن در شهرداری سختی هایی دارد، مظلوم ترین دستگاهی است که نگاهی به منابع مردمی و نگاهی هم به منابع دولتی دارد.
نصیری افزود: همه از شهرداری توقع زیادی دارند علاوه بر انجام وظیفه ذاتی وظیفه ای دیگر که تحمیل می شود و از سوی دیگر درآمد این نهاد پاسخگو نیست و می توان گفت، منابع پایداری برای شهرداری ایجاد نشده است.
وی اظهار کرد: بودجه شهرداری بسیار پایین و علاوه بر آن مدیریت سنتی در این حوزه حاکم است و مردم این شهر نیز از طولانی بودن پروژه ها ناراضی هستند.
رئیس شورای شهر زنجان ادامه داد: مسائلی مانند سد معبر و دستفروشان، بدهی شهرداری که رقم بسیار بالایی را شامل می شود، از جمله مشکلات مشکلات شهرداری است.
وی خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر در انتخاب شهردار حساسیت خود را نشان داده و بر این اساس اعضای شورای شهر با اتحاد و همدلی نهایت همکاری را خواهند داشت و این به معنای دخالت در عزل و نصب ها نیست.

*** جذب 650 میلیارد تومانی پروژه های سرمایه گذاری شهری
شهردار سابق زنجان نیز گفت: طی سال گذشته و پنج ماهه امسال 650 میلیارد تومانی پروژه های سرمایه گذاری در این شهر جذب شد و این موضوع نشان می دهد راه برون رفت از مشکلات جذب سرمایه‌‌گذاری داخلی و خارجی است.
حبیب الله ملایی یگانه افزود: از جمله این پروژه‌ها ایجاد کارخانه تولید برق از زباله‌ها و پسماندها شهری است که 115 میلیون دلار سرمایه گذاری با مشارکت بخش خصوصی از کشور انگلستان انجام خواهد شد.
وی بیان کرد: در سه فصل کاری 280 میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی اختصاص یافت و تلاش شد پروژه ها با سرعت بیشتری به اتمام رسد.
شهردار سابق زنجان، تکمیل و تجهیز مرکز کنترل ترافیک شهر زنجان، توسعه فضای سبز، راه اندازی بازارچه صنایع دستی در پارک بانوان و بازگشایی زینبیه غربی را از جمله اقدامات انجام گرفته ذکر کرد.
به گفته یگانه، شهرداری زنجان 65 میلیارد تومان بدهی و 165 میلیارد تومان طلب دارد که از این میزان 13 میلیارد تومان دریافت شده و 60 میلیارد تومان نیز چک قابل وصول وجود دارد.
به گزارش ایرنا، مسیح الله معصومی متولد سال 54 شهر قم، دارای دکتری تخصصی معماری و شهرسازی و از مدرسان دانشکده معماری و شهرسازی، دانشگاه علم وصنعت ایران و دانشگاه آزاد اسلامی تهران و دانشگاه حکیم سبزواری است.
مجری طرح منطقه ویژه اقتصادی سبزوار، معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم 1393-1394، سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری قم 1392، سرپرست سازمان قطار شهری قم 1391، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم 1390-1391 و عضو موسسه بین المللی ایکوموس (میراث فرهنگی) وابسته به سازمان ملل متحد از جمله مهم ترین سوابق معصومی است.
پس از حدود یک ماه از آغاز کار دوره پنجم شورای اسلامی شهر، مسیح الله معصومی 28 شهریور امسال با 6 رای از مجموع 9 رای اعضای شورا، به عنوان شهردار زنجان انتخاب شد.
شهر زنجان به عنوان مرکز استان سه منطقه شهرداری و 430 هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید

        

نظرات بینندگان