arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۴۵۷۸
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۱ - ۱۰ آبان ۱۳۹۶

تکذیب نقش سردار سلیمانی در باز پس گیری کرکوک

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخست وزیر عراق در گفت وگو با یک روزنامه انگلیسی گفت که به عمر دولت نیمه مستقل کردستان پایان خواهند داد.

به گزارش فارس، حیدر العبادی نخست وزیر عراق در مصاحبه با روزنامه انگلیسی ایندیپندنت گفت، نیروهای این کشور داعش را از آخرین سنگرهایشان بیرون می کنند.

العبادی در گفت وگو با ایندیپندنت افزود، پیشرفت عراقی ها خیلی خوب بوده و بیابان ها تا مرز سوریه از وجود داعش پاک می شوند.

وی همچنین گفت عراق می خواهد به عمر چند دهه ای دولت نیمه مستقل کردستان پایان دهد. وی همچنین گفت با دستور به نیروهای امنیتی عراق از آن ها خواست در بازپس گیری مناطقی که در دست کردستان بود، نباید خونی ریخته شود.

العبادی در گفت وگو با پاتریک کاکبورن خبرنگار ایندیپندنت افزود، تمام مرزهای عراق باید تحت کنترل اختصاصی حکومت فدرال باشد که این شامل نفت کردستان نیز می شود.

نخست وزیر عراق گفت ترکیه اقرار کرده است که در گذشته مرتکب اشتباه شده و بدون ارتباط با دولت مرکزی عراق، با منطقه کردستان مستقیما ارتباط برقرار کرده است.

وی خواستار این است که نیروهای پیشمرگه یا بخشی از نیروهای امنیتی دولت عراق شوند یا یک نیروی محلی کوچک باشند.

العبادی همچنین گفت که عراق جامعه بین المللی را در کنار خود دارد و به سادگی به آن ها گفته است که اتحاد عراق برای مبارزه با تروریسم حائز اهمیت است.

العبادی همچنین به ایندیپندنت گفت سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران هیچ نقش نظامی در کرکوک نداشت.

نخست وزیر عراق در ادامه به ایندیپندنت گفت، عراق شمار زیادی مشاور از آمریکا، انگلیس، فرانسه و دیگر کشورها شامل ایران دارد. وی ادامه داد، در حال حاضر 30 مشاور ایرانی در عراق وجود دارند اما چند سال قبل 110 مشاور ایرانی در عراق بودند.

نظرات بینندگان